Чудотворная икона Богородицы Неупиваемая Чаша

Все об иконе Божией Матери Неупиваемая Чаша

Икона Божией Матери Неупиваемая Чаша

 Эта богородичная иконография известна нам примерно с четвертого века, настенные фресковые изображения этого извода носят имя Оранта, что означает, в переводе с латинского «моление». Ещё одно толкование термина «Нерушимая Стена», часто используется, чтобы подчеркнуть заступничество Богородицы за человека.

Первые изображение Богородицы Оранты были найдены в римских катакомбох. В России одна из самых древних икон этого извода датируется началом двенадцатого века, находится в Нижнем Новгороде.

Жест поднятых в молитве рук, в христианской традиции описан в Ветхом завете, именно так молился   пророк Моисей Боговидец. Этот архетипический образ предстояния пред Господом мы можем видеть на многих иконах Богородицы.

Как выглядит икона

Икона Божией Матери Неупиваемая Чаша

В высоком священническом и царственном достоинстве изображается Пречистая на иконе  Неупиваемой  Чаши. Богородица написана в живоподобной манере, фронтально, примерно по пояс. Лик развернут к смотрящему, руки изображены поднятыми и слегка разведенными в стороны, как бы обнимающими.

В самом центре иконы находится Потир, Чаша Причастия, со стоящим в ней младенцем Христом, повторяющим абрис Богородицы, его руки так же подняты, но уже в благословляющем жесте.

Значение

Икона раскрывает нам глубокий смысл литургии. Богородица здесь символизирует Церковь, Царицу Небесную, она как бы указывает на Христа, Святое Причастие — неупиваемую, то есть вечную, нескончаемую Чашу благодатное средство спасения, данное нам Богом. Так же прослеживается строгая иерархия изображения.

В любой художественной плоскости именно центр изображения является наиболее сакральным местом. Здесь, в центр иконной композиции помещен Христос-Причастие, а Богородица как бы обрамляет Его своим омофором, выступая хранительницей Евхаристии. Икона говорит нам: когда вы молитесь возлюбленной Матери Господа, вы молитесь и самому Богу.

Интересный фактИнтересно, что на предшественнице этого образа, иконе Никейской (или Никопейской) присутствовало так же и изображение храма. Возможно, что с развитием христологического учения о Богородице, как о Храме Божьем, этот образ был переосмыслен иконописцами.

Она становится не просто «Стеной Нерушимой», для Церкви, а ее символом. Часто повторяется извод, на котором Богородица изображается в короне, что является коннотацией с образом Царицы Небесной — Церкви.

Известнейший богослов, прт. Георгий Флоровский пишет:

«Соединение со Христом, составляющее цель бытия Церкви – да и каждого отдельного христианина – есть прежде всего причастие Его жертвенной любви к человечеству.

И здесь огромная роль принадлежит Той, Которая уникальным образом связана с Искупителем – узами материнской любви. Матерь Божия становится Матерью всех живущих, всего христианского рода, каждого рожденного и возрожденного в Духе и истине. Вершина материнской любви – самоотождествление с ребенком – проявляется здесь во всей полноте.

Церковь не много говорит в догматах о тайнах своего собственного бытия. А тайна Марии – тайна Церкви. Мать Церковь и Матерь Божия вместе дают рождение новой жизни. И обе они – предстоятельницы.»

Евхаристическая символика Неупиваемой Чаши во многом повторяет древнюю Никейскую (или  Никопейскую)   икону, была догматически раскрыта в четвертом веке, во время Первого Никейского Собора. В ней живописно раскрыта догматическая песнь собора :

«Бысть Чрево Твое Святая Трапеза». Это же славословие повторяется и в кондаке.

Монастырская летопись хранит в себе предание о чуде. Митрополиту Алексею во время молитвы перед образом Владычицы Богородицы, было дано повеление от самой Пречистой. От иконы Неупиваемая чаша в Серпухове раздался глас, наказывающий построить монастырь «во имя Моё … в пределах града Серпухова; тамо бо возлюбих место на спасение многим душам человеческим». 

Келейником у св. Алексея в то время подвизался схимник Варлаам, по преданию он был «пустынножитель».  Его и отправил митрополит, чтобы найти место для будущего монастыря. Белокаменную обитель поставили в небольшом подмосковном селении Серпухове, монастырь был назван Владычним, во имя Владычицы Богородицы и Введенским, по Её двунадесятому празднику.

Серпуховский Владычный женский монастырь

История получила продолжение в 1887 году. Один крестьянин Тульской губернии был горьким пьянице, со временем страсть пьянства настолько завладела им, что довела до нищеты, в довершение бед он стал калекой, ноги отнялись. Бедняк уже совсем не мог ходить, когда во сне, ему явился незнакомый старик, наказавший сейчас же идти в город Серпухов, найти икону Неупиваемая Чаша, что хранится в местном Владычнем монастырь и служить перед ней особый молебен. Это исцелит его от страсти.

Конечно, крестьянин не поверил, мол куда он такой калечный, да без денег? Но старец являлся ещё во второй и в третий раз, и его наказ звучал всё строже. С большим трудом, сначала на четвереньках, а потом на костылях, которые смастерили ему встреченные по пути добрые люди, крестьянин добрался до Серпухова, пришел в местный монастырь. Когда же ему на глаза попалась храмовая икона с ликом преподобного старца Варлаама, он в мгновение узнал того, кто приходил к нему во сновидениях.

Прп. Варлаам Серпуховской

Икону Неупиваемой Чаши, в обители нашли не сразу, просто таких слов до крестьянина и не произносил никто. После тщательных поисков, по дороге в ризницу, обнаружили икону, с молящейся Борогодицей и Младенцем, стоящим в Потире. На обороте ее была надпись: Неупиваемая Чаша. После того, как был отслужен молебен, бывший калека вернулся домой на своих ногах, полностью свободным от страсти пьянства.

Новости об этом чуде облетели всю округу, икона стала местночтимой. Началось всенародное паломничество, в обитель едут все, пожелавшие избавиться от пагубы, их родные, у иконы творятся исцеления, Богородица снова являет русскому миру свое заступничество именно тогда, когда оно наиболее необходимо.

В подмосковном Серпухове образуется православное общество, которое проводит уроки трезвости, перед иконой каждое воскресенье братством совершается особая молитва Богородице, читается созданная для Неупиваемой Чаши, акафист Богородице.

В 1919 годам Серпуховская обитель была закрыта, а икону передали в кафедральный Никольский собор, где она и пробыла вплоть до 1929 году, по воспоминаниям современников с иконы успели сделать до восьми точных списков. В последствии многие иконы из Никольского храма были уничтожены, а чудотворный образ утрачен.

Чудотворная икона Божией Матери “Неупиваемая Чаша”, Высоцкий мужской монастырь.

Бытование образа возобновилось в середине восьмидесятых годов двадцатого века, в Серпухове было вновь создано православное братство, с еженедельным чтением акафиста «Неупиваемая Чаша». А в 1995 году во вновь открытом Серпуховском Владычнем монастыре, по уцелевшему старинному фото, была создана копия иконы. По нему нам известно, что первая икона была писана в академической манере, с «живоподобным» ликом Пречистой Девы.

Так, чудесная история, получила свое продолжение в наше время. В современной летописи Серпуховской обители зафиксировано несколько десятков свидетельств помощи Пречистой, а так же слов благодарности,  от людей, которые получили благодатную помощь по обращению к иконе Богородице Неупиваемая Чаша. Временами икона мироточит.

Ещё один список с утраченной после революции иконы, с 1993 года так же обретается в Серпухове, в Высоцком монастыре, он считается чудотворным. Там же был составлен красивейший акафист Богородице перед образом Неупиваемая Чаша.

Высоцкий мужской монастырь, г. Серпухов.

О том, как происходят исцеления по молитвам у чудотворного образа Неупиваемая Чаша, рассказывает отец Алексий, благочинный Высоцкого монастыря. То, что здесь происходит — не помещается в рамки логики. Еще раз подтверждаю: никаких методик, человек пришел, бывает, даже просто проспал на лавке всю службу, вышел — перестал пить. Некоторых привозят жены и матери силком, а они стоят угрюмо, их просто трясет от желания выпить. У всех, конечно, разный путь. В большинстве случаев все-таки воля человека должна встретиться с волей Божьей, то есть в идеале должно присутствовать горение, желание человека перестать пить. Господь всегда хочет нам благого, и если мы тоже хотим этого — тогда рождается чудо. 

Адреса монастырей:

  • Высоцкий мужской монастырь, Калужская ул., 5/3, Серпухов;
  • Женский Владычный монастырь Октябрьская ул., 40, Серпухов.

30Май1997 годаИкона «Неупиваемая Чаша» была включена в Православный церковный календарь, что стало признанием всецерковного почитания образа Божией Матери в России.

Церковное празднование образу Божией Матери Неупиваемая Чаша совершается 18 мая. В этот день во многих храмах совершаются праздничные молебны и читаются акафисты в честь этого образа.

Интересный фактВо Владычном женском монастыре есть традиция празднования образа еще и 10 декабря, в память о том, что в 19 веке память иконы отмечали именно в этот день. 

К этой иконе прибегают с просьбами об избавлении человека от пагубных страстей: винопития, наркомании, игромании и других видов зависимости. Просят Матерь Божию у этого образа и об  исцеление в других недугах, как душевных, так и телесных.

Икона Божией Матери Неупиваемая Чаша

Для домашней молитвы можно приобрести икону Богородицы Неупиваемая Чаша, поместив ее в своем доме в святом уголке на полочке, или повесив на стену. А где будет находится ваш святой угол это уже не так важно, главное чтобы вам удобно было молиться.

Православие считает пьянство особенным, очень разрушительным грехом, а значит, болезнью духовной. Это яркий пример того, как язва души влияет на всю жизнь человека, заставляя страдать и его, и близких ему людей.

Читайте также:  Кто такие евангелисты в православии

И, как в борьбе с любым другим грехом, здесь очень важно понимать, что его можно преодолеть, только прибегнув к помощи Божьей. Он посылает нам свою благодатную помощь и по заступничеству Богородицы, в ответ на наши скорби. Икона Богородицы Неупиваемая Чаша одно из многих средств, явленных нам Господом, в заботе о нашем спасении.

Автор: Ксения Филина

Фильм с отзывами тех, кто исцелился от недугов пьянства и наркомании.

Молитва

Мо­ли́т­ва

О, Преми́лостивая Вла­ды́­чи­це! К Тво­ему́ зас­туп­ле­нию ны́­не при­бе­га́­ем, моле́ний на́­ших не пре́­зри, но ми́лостивно услы́­ши нас, жен, дете́й и матере́й, и ис­це­ли́ тя́жким неду́гом пия́нства одержи́мых и того́ ра́­ди от ма­те­ри своея́, Це́рк­ве Хри­сто́­вы, и спа­се́­ния отпада́ющих бра́тий и сесте́р и сро́дник на́­ших. О Ми́лостивая Ма́­ти Бо́­жия, косни́ся сер­де́ц их и ско́ро возста́ви от па­де́­ний гре­хо́в­ных, ко спаси́тельному воздержа́нию приведи́ их. Умо­ли́ Сы́­на Сво­его́, Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го, да прости́т нам согреше́ния на́­ша и не отврати́т ми́­лос­ти Своея́ от лю­де́й Сво­и́х, но да укрепи́т нас в трезве́нии и целому́дрии. При­ими́, Пре­свя­та́я Бо­го­ро́­ди­це, мо­ли́т­вы матере́й, о ча́дех сво­и́х сле́зы пролива́ющих, жен, о муже́х сво­и́х рыда́ющих, чад, си́­рых и убо́­гих, заблу́дшими оста́вленных, и всех нас, к ико­не Тво­е́й при­па́­даю­щих. И да прии́дет сей вопль наш, мо­ли́т­ва­ми Тво­и́ми, ко Пре­сто́­лу Все­вы́ш­ня­го. По­кры́й и соблюди́ нас от лу­ка́­ва­го ловле́ния и всех ко́з­ней вра́жиих, в стра́шный же час исхо́да на́­ше­го помози́ проити́ непреткнове́нно возду́шная мыта́рства мо­ли́т­ва­ми Тво­и́ми, из­ба́­ви нас ве́ч­на­го осужде́ния, да покро́ет нас ми́­лость Бо́­жия в несконча́емыя ве́­ки. Ами́нь. 

Тропарь, кондак, величание

Тропарь, глас 4:

Днесь пpитеце́м ве́pнии/ к Боже́ственному и пpечу́дному о́бpазу Пpесвяты́я Богома́теpи,/ напоя́ющей ве́pных сеpдца́/ небе́сною Неупива́емою Ча́шею Своего́ милосе́pдия/ и лю́дем ве́pным чудеса́ показу́ющей./ Я́же мы ви́дяще и слы́шаще духо́вно пpа́зднуем и те́пле вопие́м:/ Влады́чице пpеми́лостивая,/ исцели́ на́ша неду́ги и стpа́сти/ моля́щи Cы́на Твоего́ Хpиста́ Бо́га на́шего // спасти́ ду́ши на́ша.

Кондак, глас 6:

Предста́тельство христиа́н непосты́дное, хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти; ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

Акафист

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Неупиваемая Чаша»

Кондак 1

Избра́нное и ди́в­ное из­бав­ле́­ние нам да­ро­ва́­ся Твой о́б­раз чест­ны́й, Вла­ды́­чи­це Бо­го­ро́­ди­це, я́ко из­ба́вль­ше­ся яв­ле́­ни­ем его́ от не­ду́­гов ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных и ско́рб­ных об­стоя́­ний, бла­го­да́р­ствен­ная хвале́ния при­но́­сим Ти, Все­ми́­лос­ти­вая За­сту́п­ни­це. Ты же, Вла­ды́­чи­це, «Неупива́емою Ча́шею» на́­ми имену́емая, приклони́ся бла­го­утро́б­но к на́­шим воздыха́нием и во́плем серде́чным и из­бав­ле́­ние по­да́ждь стра́­жду­щим неду́гом пиа́нства, да с ве́­рою воззове́м Ти:

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Икос 1

А́нгельстии чи́ни и пра́ведников со́нми непреста́нно сла́вят Тя, Цари́цу Богоро́дицу, Хода́таицу о многогре́шнем ро́де христиа́нстем, погря́зшем в без­за­ко́­ни­их и пребыва́ющем во гре­се́х, и́бо во уте­ше́­ние и спа­се́­ние да́руеши ему́ ми́­лость Свою́ чрез многоиме́нныя чудотво́рныя ико́­ны Твоя́, и́хже, я́ко зве́зды не­бе́с­ныя, по всей зем­ли́ на́­шей зрим; к еди́­но­му же из сих о́бразов, «Неупива́емая Ча́ша» имену́емому, при­па́­даю­ще, из глу­би­ны́ се́рд­ца взы­ва́­ем Ти:

Ра́­дуй­ся, непристу́пнаго Бо­же­ства́ се­ле́­ние; ра́­дуй­ся, непреста́нное лю­де́й удив­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, скорбьми́ гре­хи́ на́­ша очища́ющая; ра́­дуй­ся, печа́льми на́­ша не́­мо­щи врачу́ющая.

Ра́­дуй­ся, ми́­лость Свою́ чрез чудотво́рныя ико́­ны Твоя́ нам свы́­ше посыла́ющая; ра́­дуй­ся, яв­ле́­ни­ем их ско́рбная серд­ца́ на́­ша возвеселя́ющая.

Ра́­дуй­ся, пречу́дное всех с Бо́­гом при­ми­ре́­ние; ра́­дуй­ся, гее́нны ве́ч­ныя из­бав­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 2

Ви́­дя­щи, Пре­свя­та́я Вла­ды́­чи­це, ско́р­би сер­де́ч­ныя, му́­ки ду­ше́в­ныя, и́скреннее по­кая́­ние лю­де́й, одержи́мых губи́тельным поро́ком пиа́нства, бла­го­во­ли́­ла еси́ яви́­ти богоспаса́емому гра́­ду Се́рпухову ми́­лость Свою́ яв­ле́­ни­ем пречу́днаго о́браза Сво­его́ «Неупива́емая Ча́ша», да вси к не­му́ припа́дающии с ве́­рою и со­кру­ше́н­ным се́рд­цем, по­лу­чи́в­ше ис­це­ле́­ние от тя́жкаго не­ду́­га сво­его́, из глу­би­ны́ души́ во­пи­ю́т Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 2

Разуме́в трикра́тное яв­ле́­ние преподо́бнаго Варлаа́ма и повеле́ние его́ в путь ше́ствовати в богоспаса́емый град Се́рпухов, че­ло­ве́к не́кий, стра́стию пиа́нства одержи́мый, обре́те та́­мо в монастыре́ ико́­ну Твою́ свя­ту́ю, «Неупива́емая Ча́ша» имену́емую. Мы же, ви́­дя­ще та­ко­во́е о нас, гре́ш­ных, попече́ние, с благогове́нием во­пи­е́м Ти:

Ра́­дуй­ся, чрез бла­го­чес­ти́­вых лю­де́й сла́­ву чу­де́с Тво­и́х гре́ш­ным от­кры­ва́ю­щая; ра́­дуй­ся, Путеводи́тельнице прозорли́вая, путь спа­се́­ния им показу́ющая.

Ра́­дуй­ся, всеблага́я на́­ша Нас­та́в­ни­це, лю­бо́­вию Твое́ю нас привлека́ющая; ра́­дуй­ся, за вся благодея́ния Твоя́ благодаре́нию нас науча́ющая.

Ра́­дуй­ся, скорбь на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая; ра́­дуй­ся, несомне́нною на­де́ж­дою нас уве­се­ля́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, губи́тельныя стра́с­ти на́­ша раз­ру­ша́ю­щая; ра́­дуй­ся, бла­ги́м на­ме́­ре­ни­ем спо­со́б­ствую­щая.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 3

Си́­ла Вы́ш­ня­го и бла­го­да́ть Влады́чицы укрепля́ше не́коего че­ло­ве́­ка, стра́ждущаго неду́гом пиа́нства, ег­да́ он, но́зи разсла́бленеи иму́ще, и́де во град Се́рпухов, повеле́ние Бо­го­ма́­те­ре, чрез преподо́бнаго Варлаа́ма рече́нное, ис­пол­ня́я. При­ше́д же во град сей, обре́те ико́­ну Пречи́стыя Бо­го­ма́­те­ре, а́бие исцеле́ от не­ду́­га сво­его́ душе́внаго и теле́снаго и из глу­би­ны́ ду­ши́ бла­го­да́р­ствен­но воззва́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 3

Иму́ще ис­то́ч­ник неоскудева́емый, неупива́емую ча́шу не­бе́с­ных да­ро­ва́­ний, не то́кмо лю́­дие гра́­да Се́рпухова, но и вси пра­во­сла́в­нии христиа́ны ины́х гра­до́в и ве́­сей, притека́ющии к Тво­ему́ пречу́дному о́б­ра­зу, «Неупива́емая Ча́ша» имену́емому, и пред сим по­лу­чи́в­ше ис­це­ле́­ние, при­па́­даю­ще, бла­го­да́р­ны­ми ус­ты́ во­пи­ю́т Ти:

Ра́­дуй­ся, купе́ле, в ней­же вся ско́р­би на́­ша погружа́ются; ра́­дуй­ся, ча́ше, е́ю­же ра́­дость спа­се́­ния на́­ше­го восприе́млем.

Ра́­дуй­ся, на́­ша не́­мо­щи ду­ше́в­ныя и те­ле́с­ныя врачу́ющая; ра́­дуй­ся, стра́с­ти на́­ша си́­лою мо­ли́тв Тво­и́х укроща́ющая.

Ра́­дуй­ся, коему́ждо, во вся́­кой потре́бе про­ся́­щим, по­ле́з­ная да́­рую­щая; ра́­дуй­ся, бесчи́сленныя щед­ро́­ты всем по­даю́­щая.

Ра́­дуй­ся, ми́­лос­ти со­кро́­ви­ще нам от­кры­ва́ю­щая; ра́­дуй­ся, ми­ло­се́р­дие к па́дшим яв­ля́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 4

Бу́­рю внутрь иму́ще по­мыш­ле́­ний су­мни́­тель­ных, но с и́скренним покая́нием притека́юще к Тво­ему́ неизрече́нному милосе́рдию, одержи́мии пиа́нственною стра́стию получа́ют ис­це­ле́­ние и из глу­би­ны́ се́рд­ца во­пи­ю́т рожде́нному от Те­бе́ Спа­си́­те­лю на́­ше­му: Алли­лу́иа.

Икос 4

Слы́­ша Гос­по́дь тя́жкия ско́р­би, во́пли и плач жен, ста́риц, дете́й, сро́дницы ко́их обурева́еми суть пиа́нственною стра́стию, да­ро­ва́ им Твою́, Вла­ды́­чи­це, ико́­ну, от нея́же вси притека́ющии обрета́ют уте­ше́­ние и ра́­дость духо́вную и во­пи­ю́т Ти со сле­за́­ми:

Ра́­дуй­ся, А́гнице, ро́жд­шая А́гнца, взе́млющаго гре­хи́ ми́­ра; ра́­дуй­ся, ча́ше, че́рплющая нам ра́­дость от ис­то́ч­ни­ка без­сме́р­тия.

Ра́­дуй­ся, ско́рб­ных матере́й уте­ше́­ние; ра́­дуй­ся, безнаде́жных На­де́ж­до.

Ра́­дуй­ся, при­те­ка́ю­щих к Те­бе́ благода́тное охране́ние; ра́­дуй­ся, скор­бя́­щих от­ра́­до и уве­се­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, волне́ние стра́с­ти пиа́нства утиша́ющая; ра́­дуй­ся, ру­ку́ по́­мо­щи Твоея́ тре́­бую­щим простира́ющая.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 5

Я́ко боготе́чную звезду́, чест­ну́ю ико́­ну Твою́ показа́ла еси́ нам, Вла­ды́­чи­це ми́­ра, ю́же зря́ще и с ве́­рою серде́чною мо­ля́­ще­ся Те­бе́, Бо­го­ро́­ди­це, гла­го́­лем: ис­це­ли́ пиа́нством и ино́ю боле́знию душе́вною и теле́сною стра́ждущих, ве́р­ных же нау­чи́ вос­пе­ва́­ти хва­лу́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́­дя­ще чу­де­са́ пре­сла́в­ная и зна́­ме­ния пречу́дная, быва́емая не то́кмо от ико́­ны Твоея́, Бо­го­ма́­ти, во гра́­де Се́рпухове явле́нныя, но и от по подо́бию сея́ ико́­ны спи́санных изображе́ний, при­па́­даю­ще к ним, смире́нно во­пи­е́м Ти:

Ра́­дуй­ся, скоропредста́тельная По­мо́щ­ни­це усе́рд­но к Те­бе́ при­те­ка́ю­щих; ра́­дуй­ся, благосе́рдная Услы́шательнице моле́ний на́­ших.

Ра́­дуй­ся, град Се́рпухов благослове́нием Тво­и́м осени́вшая; ра́­дуй­ся, в преде́лех Моско́вских сла́­ву чу­де́с Тво­и́х показа́вшая.

Ра́­дуй­ся, всем тре́­бую­щим со­кро́­ви­ще ис­це­ле́­ний не­ос­ку́д­ное; ра́­дуй­ся, в трезве́нии благоподвиза́ющихся всемо́щная Покрови́тельнице.

Ра́­дуй­ся, веду́щим брань про­ти́­ву ми́­ра, пло́­ти, диа́вола и пиа́нства до́б­рая Споспе́шнице; ра́­дуй­ся, в ми́­ре бла­го­че́ст­но живу́щих усе́рд­ная За­сту́п­ни­це.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 6

Пропове́дающе чу­де­са́ Твоя́, Бо­го­ро­ди́­тель­ни­це, от ико́­ны Твоея́ «Неупива́емая Ча́ша» имену́емыя, быва́емая, мо́­лим Тя, Пре­чи́с­тая, со сле­за́­ми: из­ба́­ви всех нас от ви́ннаго пристра́стия и от паде́ния грехо́внаго, нау­чи́ нас воздержа́нию, подвиза́ющи вос­пе­ва́­ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 6

Возсия́ла еси́ в све́тлости Бо­же́ст­вен­ныя сла́­вы, Де́­во Богоотрокови́це, на Мла­де́н­ца, Преве́чнаго Бо́­га, Го́с­по­да на́­ше­го Иису́­са Хри­ста́, зря́щи. И́же в со­су́­де, а́ки в неупива́емой ча́ше, предстои́т, я́ко­же Тя ви́­дим изображе́нную на ико­не Тво­е́й, «Неупива́емая Ча́ша» та́ин­ствен­но пронарече́нней, от нея́же из­бав­ле́­ние от пиа́нственныя стра́с­ти при­те­ка́ю­щим с ве́­рою да́руеши, се­го́ ра́­ди со сле­за́­ми при­но́­сим Те­бе́ гла́сы немо́лчныя си́­це:

Ра́­дуй­ся, я́ко о Те­бе́ ра́дуется и торжеству́ет а́н­гель­ский собо́р и челове́ческий род; ра́­дуй­ся, я́ко Твоя́ сла́­ва превосхо́дит похвалы́ зем­ны́я и не­бе́с­ныя.

Ра́­дуй­ся, та́инственным изображе́нием Сы́­на в со­су́­де Та́й­ну Бо­же́ст­вен­ныя Евхари́стии нам от­кры­ва́ю­щая; ра́­дуй­ся, рож­де́н­на­го То­бо́ю А́гнца, всег­да́ ядо́маго и никогда́же иждива́емаго, нам ди́в­но указу́ющая.

Ра́­дуй­ся, ча́ше жи́з­ни и без­сме́р­тия, ко врата́м ве́ч­ныя жи́з­ни нас приводя́щая; ра́­дуй­ся, ис­то́ч­ни­ком не­тле́­ния и ра́­дос­ти жа́ждущия ду́­ши напоя́ющая.

Ра́­дуй­ся, несче́тною бла́гостию не оставля́ющая са́мых презре́нных и отве́рженных; ра́­дуй­ся, от ро́ва по­ги́­бе­ли милосе́рдием Тво­и́м исхища́ющая безнаде́жных.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 7

Хо­тя́ че­ло­ве́к не́кий возблагодари́ти Тя, Вла­ды́­чи­це, за ис­це­ле́­ние от не­ду́­га пиа́нства, укра­си́ Твою́ пречу́дную ико́­ну, Бо­го­ма́­ти, во гра́­де Се́рпухове пребыва́ющую, из глу­би­ны́ се́рд­ца воспева́я Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 7

Но́вое чу́­до ви́­дим, Вла­ды́­чи­це, от ико́­ны Твоея́ свя­ты́я: стра́ждущий бо неду́гом пиа́нства не́кий раб Бо́­жий Стефа́н, прибега́я к Тво­ему́ Ма́тернему предста́тельству, от тя́жкаго не­ду́­га сво­его́ изба́вися, и, бла­го­да­ря́­ще Тя, благоле́пными да́ры ико́­ну Твою́ укра­си́, и припа́дающи к ней, со сле­за́­ми возо­пи́ Те­бе́ та́­ко:

Ра́­дуй­ся, Жи­во­но́с­ный Ис­то́ч­ни­че ис­це­ле́­ний; ра́­дуй­ся, ча́ше не­бе́с­ная Бо­же́ст­вен­ных да­ро­ва́­ний.

Ра́­дуй­ся, ре­ко́ ис­це­ле́­ний приснотеку́щая; ра́­дуй­ся, мо́ре, вся на́­ша стра́с­ти потопля́ющее.

Ра́­дуй­ся, под тя́жестию греха́ пиа́нства па́дающих Ма́тернима рука́ма Твои́ма возставля́ющая; ра́­дуй­ся, благода́рственныя да́ры не отверга́ющая.

Читайте также:  Что такое икона и как относиться к священным изображениям

Ра́­дуй­ся, серд­ца́ бла­го­чес­ти́­вых лю­де́й возвеселя́ющая; ра́­дуй­ся, вся бла­га́я про­ше́­ния на́­ша исполня́ющая.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 8

Стра́н­но и су­мни́­тель­но не­ве́­рую­щим слы́шати, ка́­ко ико́­на Твоя́ свя­та́я «Неупива́емая Ча́ша» Бо­же́ст­вен­ных ис­це­ле́­ний ис­то­ча́­ет чу́­до. Мы же, ве́рую­ще сло́­ву Тво­ему́, Вла­ды́­чи­це, ре­че́н­ному к первопи́санней Тво­е́й ико­не: «Бла­го­да́ть Ро́жд­ша­го­ся от Ме­не́ и Моя́ с се́ю ико́­ною да бу́дет», — ве́­ру­ем, я́ко и сия́ ико́­на Твоя́ бла­го­да́ть Твою́ ис­то­ча́­ет. Те́м­же, бла­го­го­ве́й­но поклоня́ющеся, ло­бы­за́­ем ю, во­пию́­ще Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 8

Все упо­ва́­ние лю́­дие, стра́ждущии неду́гом пиа́нства, на Тя, Вла­ды́­чи­це, возлага́ют. Приклони́ся к не́мощем и стра­сте́м на́­шим. Кто бо нас, гре́ш­ных, из­ве­де́т от ро́ва по­ги́­бе­ли и ни­ще­ты́ ду­хо́в­ныя и те­ле́с­ныя, а́ще не Ты, Вла­ды́­чи­це! Се­го́ ра́­ди, прикло́нше коле́на пред Тво­и́м пре­чи́с­тым о́б­ра­зом, во­пи­е́м Ти та́­ко:

Ра́­дуй­ся, мо­ле́­ния гре́ш­ни­ков не отверга́ющая; ра́­дуй­ся, при­зы­ва́­ющим Тя Свою́ не­бе́с­ную по́­мощь ниспосыла́ющая.

Ра́­дуй­ся, глу­би­ну́ ми­ло­се́р­дия Тво­его́ гре́ш­ным показу́ющая; ра́­дуй­ся, от­ча́­ян­ных и безнаде́жных ободря́ющая.

Ра́­дуй­ся, одержи́мым стра́стию пиа́нства ру­ку́ по́­мо­щи простира́ющая; ра́­дуй­ся, терпели́вых страда́льцев благода́тными да́ры утеша́ющая.

Ра́­дуй­ся, не­ду́­ги на́­ша ду­ше́в­ныя и те­ле́с­ныя врачу́ющая; ра́­дуй­ся, су́етныя ра́­дос­ти ми́­ра се­го́ презира́ти нас науча́ющая.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 9

Вся́­кое ес­тес­тво́ а́н­гель­ское уди­ви́­ся де́лу Тво­его́ ми­ло­се́р­дия, Го́с­по­ди, я́ко дарова́л еси́ гре́шнему ро́ду челове́ческому твер­дую За­сту́п­ни­цу и По­мо́щ­ни­цу, к на́­шим не́мощем приклоня́ющуюся и от го́рькаго не­ду́­га пиа́нства свобожда́ющую, ве́р­ныя же науча́ющую пе́­ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 9

Ви­ти́я челове́честии не­до­уме́­ют вос­хва­ли́­ти по до­стоя́­нию сла́вное, Вла­ды́­чи­це, ико́­ны Твоея́ яв­ле́­ние, ни­же́ мы, гре́ш­нии, от скве́рных усте́н на́­ших возмо́жем при­нес­ти́ досто́йное похвале́ние За­сту́п­ни­це на́­шей. Оба́­че неисче́тная чу­де­са́, ико́­ною Твое́ю явля́емая, ви́­дев­ше, ду­ше́ю и се́рд­цем ра́дующеся, Те­бе́ гла­го́­лем:

Ра́­дуй­ся, от свяще́ннаго ли́­ка Тво­его́ чу­де­са́ ис­то­ча́ю­щая; ра́­дуй­ся, от бед и скор­бе́й ско́ро из­бав­ля́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, отверга́ющих Тя по­срам­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, от вся́­ка­го зла при­бе­га́ю­щих к Те­бе́ сохраня́ющая.

Ра́­дуй­ся, кро́тким сия́­ни­ем Тво­и́м мрак гре­хо́в и мглу страс­те́й на́­ших разгоня́ющая; ра́­дуй­ся, ду́­ши на́­ша лю­бо́­вию к Те­бе́ и Сы́­ну Тво­ему́ исполня́ющая.

Ра́­дуй­ся, на стезю́ по­кая́­ния нас прему́дре нас­тав­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, до́браго отве́та пред Судие́ю Пра́ведным нам усе́рд­ная Хо­да́­таи­це.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́­щи лю́­ди мно́­гия, стра́ждущия неду́гом пиа́нства, чу́д­ную ико́­ну Твою́, Бо­го­ма́­ти, да­ро­ва́­ла еси́, да вси одержи́ми се́ю стра́стию к чудотво́рному о́б­ра­зу Тво­ему́ притека́ют, и, по­лу­чи́в­ше ис­це­ле́­ние, во уми­ле́­нии взыва́ют Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте­на́ еси́ и щит, Бо­го­ма́­ти, лю́­дем, стра́­жду­щим неду́гом пиа́нства, и всем, усе́рд­но к Те­бе́ при­те­ка́ю­щим и ико́­ну Твою́ свя­ту́ю бла­го­го­ве́й­но чту́­щим, и́бо сию́ да­ро­ва́ нам бла­ги́х пода́тель Гос­по́дь в по́­мощь и врачева́ние от губи́тельныя стра́с­ти, ея́ же ра́­ди внуша́ет нам пе́­ти Те­бе́:

Ра́­дуй­ся, от­ча́­ян­ных На­де́ж­до и пе­ча́­лей на́­ших утоле́ние; ра́­дуй­ся, бо­ле́з­ней ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных ис­це­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, на́­шу скве́рну чис­то­то́ю Твое́ю очища́ющая; ра́­дуй­ся, Свое́ю бла­го­да́­тию на́­ше недосто́инство про­све­ща́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, бре́ние на́­ше тле́нное в нетле́ние облека́ющая; ра́­дуй­ся, мо­ле́­ния на́­ша Тво­и́м пред­ста́­тель­ством подкрепля́ющая.

Ра́­дуй­ся, в неможе́нии на́­шем нас утвержда́ющая; ра́­дуй­ся, облега́ющий нас о́блак страс­те́й ско́ро разгоня́ющая.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 11

Пе́­ние на́­ше смире́нное, от полноты́ любви́ и усе́рдия Те­бе́ при­но­си́­мое, не пре́­зри, Чи́с­тая, и не от­вра­ти́ от отча́явшихся и стра́ждущих неду́гом пиа́нства ли́­ка Сво­его́, но помози́ им же и нам очи́ститися от вся́­кия скве́р­ны гре­хо́в­ныя, да возмо́жем досто́йно и пра́ведно пе́­ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 11

Све­то­при­е́м­ную све­щу́ зрим Тя, Пре­свя­та́я Де́­во, и́бо о́б­раз Твой свя­ты́й лу­ча́­ми бла­го­да́­ти Твоея́ мглу грехо́вную прогоня́ет и на све́тлую стезю́ доб­ро­де́­те­лей наставля́ет с ве́­рою зо­ву́­щих Ти та­ко­ва́я:

Ра́­дуй­ся, заступле́нием Тво­и́м от суеты́ ми́­ра се­го́ многомяте́жнаго нас из­бав­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, прираже́ния страс­те́й плот­ски́х отража́ти нам помога́ющая.

Ра́­дуй­ся, мысль благу́ю в се́рд­це на́­ше полага́ющая; ра́­дуй­ся, нечи́стую со́­весть на́­шу про­све­ща́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, от мучи́тельнаго не­ду́­га пиа́нства стра́ждущих из­бав­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, к и́скреннему по­кая­нию и вра­зум­ле́­нию призыва́ющая.

Ра́­дуй­ся, ду́­ши всех озло́бленных умягча́ющая; ра́­дуй­ся, на по́­мощь Тя при­зы­ва́ю­щих и и́мя Твое́ сла́вящих спа­са́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 12

Бла­го­да́ть Бо́­жия, прису́щая ико­не Тво­е́й, «Неупива́емая Ча́ша» име­нуе­мой, влече́т к ней, Вла­ды́­чи­це, всех скор­бя́­щих, обездо́ленных, вдов и ста́риц, наипа́че же всех стра́ждущих неду́гом пиа́нства и не тще́тни отхо́дят, Пре­чи́с­тая, от неупива́емыя ча́ши Тво­и́х Бо­же́ст­вен­ных да­ро­ва́­ний, но, не­ос­ку́д­но получа́юще цельбы́ от чудотво́рнаго о́браза Тво­его́, Всебла́гая, бла­го­да́р­ствен­но пою́т Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще Твоя́ чу­де­са́ и ве́­лию ми́­лость, лю́­дем, одержи́мым стра́стию пиа́нства, явле́нныя, мо́­лим Тя, Вла­ды́­чи­це, спа­си́ и по­ми́­луй, и наста́ви нас на стезю́ пра́ву, и не оста́­ви нас, покро́ва Тво­его́ и́щу­щих и зо­ву́­щих Ти:

Ра́­дуй­ся, воздержа́нию от греха́ пиа́нства всех подвиза́ющая; ра́­дуй­ся, от пристра́стия к вину́ росо́ю ми́­лос­ти Твоея́ свобожда́ющая.

Ра́­дуй­ся, стра́ждущих от тя́жкаго греха́ пиа́нства при́сное врачева́ние; ра́­дуй­ся, бе́д­ствую­щим в страсте́х ско́­рая По­мо́щ­ни­це.

Ра́­дуй­ся, малоду́шных ди́в­ное ободре́ние; ра́­дуй­ся, благоду́шных ве́лия ра́­дос­те.

Ра́­дуй­ся, го́рдых смиря́ющая; ра́­дуй­ся, смире́нныя возвыша́ющая и всем спа­се́­ния жела́ющая.

Ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це, Неупива́емая Ча́ше, духо́вную жа́жду на́­шу утоля́ющая.

Кондак 13

О Преми́лостивая Ма́­ти Сладча́йшаго Го́с­по­да на́­ше­го Иису́­са Хри­ста́! Ны́нешнее на́­ше услы́­ши мо­ле́­ние и из­ба́­ви нас от всех не­ду́­гов ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных, наипа́че же сво­бо­ди́ стра́ждущих неду́гом пиа́нства ра­бо́в Тво­и́х (име­на́ их), да не во зле поги́бнут, но да спасе́ннии То­бо́ю, при́с­но во­пи­ю́т Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м 1-й икос «А́нгельстии чи́ни…» и 1-й кондак «Избра́нное и ди́в­ное из­бав­ле́­ние…».

Канон

Кано́н Пресвяты́я Богоро́дицы в честь ико́ны Ея́ «Неупива́емая Ча́ша»

ПЕСНЬ 1

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Ангел вопия́ше Тебе́, Де́во Чи́стая: ра́дуйся! Мы же что Ти принесе́м, Блага́го Царя́ Блага́я Ма́ти, я́ко яви́ла еси́ нам в сия́ после́дняя времена́ сокро́вище неоску́дное – чудотво́рную ико́ну Твою́ на освяще́ние и исцеле́ние душ и теле́с на́ших.

Ты бу́ди нам утвержде́ние и в беда́х ско́рое заступле́ние, Цари́це Небесе́ и земли́, на Тебе́ наде́емся, непреста́нно моля́ще Твою́ благосты́ню.

Бога́тство духо́вное неиждива́емое дарова́ла еси́ рабо́м Твои́м, Жи́знь ро́ждшая, Пренепоро́чная Чи́стая Де́во, – ико́ну Твою́ свяще́нную, ея́же прославле́ние све́тло пра́зднующе, ве́рнии, избавля́емся от вся́ких бед и ско́рбных обстоя́ний.

Свята́я Влады́чице, Пречи́стая Бо́га на́шего Ма́ти, всех Творца́ неизрече́нно ро́ждшая, моли́ всегда́ бла́гость Его́ страсте́й нас изба́вити и оставле́ние грехо́в нам дарова́ти.

Озари́, Всепе́тая Де́во, чи́стшая све́тлостей со́лнечных, слепо́тствующий ум наш ра́зумом и́стиннаго Богове́дения, да не поги́бнем лю́те во гресе́х на́ших: по́мыслы благоче́стия сердца́ на́ша просвети́, да, спа́сшеся Тобо́ю, ра́достно возгласи́м: сла́ва си́ле, сла́ва и милосе́рдию Твоему́, Го́споди, Благоде́телю Всеблаги́й.

Мо́лим Тя, я́же пре́жде век избра́нная в Ма́терь Го́спода, исцели́ рассла́бленныя грехо́м ду́ши на́ша, оживи́ росо́ю покая́ния серде́чнаго и моли́твы сле́зной, укрепи́ в сердца́х рабо́в Твои́х ве́ру и́стинную и любо́вь нелицеме́рную, да сподо́бимся по́двигом до́брым подвиза́тися, ве́ру непоро́чну соблюсти́, житие́ ми́рно сконча́ти, хваля́ Го́спода: сла́ва долготерпе́нию Твоему́, Спа́се наш.

ПЕСНЬ 3

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Досто́йно е́сть велича́ти Тя, Богоро́дицу, дарова́вшую пречи́стый о́браз Сво́й в по́мощь и Боже́ственное заступле́ние святе́й оби́тели сей от враг ви́димых и неви́димых.

Богонача́льным манове́нием свята́я ико́на Твоя́, Влады́чице, от лет дре́вних храни́мая, ны́не, я́ко ча́ша, благода́ть Твою́ оби́льно излива́ющая, есть достоя́ние оби́тели Твоея́, те́мже благоче́стно прославля́юще Тя, Богоро́дице, досто́йно велича́ем.

Не оста́ви нас, Богоро́дице, нечи́стыми страстьми́ вла́ятися, не оста́ви в беззако́ниях на́ших поги́бнути, но моля́щихся Тебе́ житие́ свое́ испра́вити научи́ и Твое́ милосе́рдие воспе́ти досто́йно.

Челове́ков моли́твы и Ангелов славосло́вие, Влады́чице, прие́млющи, и моего́ убо́гаго не отврати́ моле́ния, скорбь души́ моея́ утоля́ющи, па́че же терпе́ние в ско́рбех при́сно мне подаю́щи.

Влады́чице Пречи́стая, ели́ка про́сим днесь от Тебе́ прия́ти, сия́ от чудотво́рныя Твоея́ ико́ны нам пода́ждь, и немощно́е на́ше произволе́ние утверди́, и Небе́сных благ жела́ние в сердца́ на́ша всели́.

На́шему спасе́нию бу́ди, Богоро́дице, Хода́таица и Наста́вница, но и теле́сныя ну́жды и боле́зни на́ша исцели́; зане́ малове́рни и нетерпели́ви су́ще, по́мыслом уны́ния в беда́х на́ших вдае́мся и наипа́че терпе́ния дар у Бо́га проси́ти тре́буем.

СЕДА́ЛЕН

Яко вои́стину Боже́ственное украше́ние Це́ркви и зало́г ми́лости Твоея́ к христоимени́тым лю́дем ико́на Твоя́, Богоро́дице Де́во, показа́ся: всяк бо, с ве́рою к ней приходя́й, в неду́зех исцеле́ние, в ско́рбех утеше́ние, в беда́х вспоможе́ние от Тебе́ ско́ро прие́млет, Всеми́лостива бо су́щи, ми́лости Твоея́ исто́чник в чудотво́рнем о́бразе Твое́м нам зде явля́еши, да сла́вим и́мя Твое́ преблагослове́нное во ве́ки.

ПЕСНЬ 4

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Иже в беда́х су́щии челове́цы, ве́дите, я́ко близ вас избавле́ние ве́рное обрета́ется, а́ще то́кмо с ве́рою сие́ призыва́ти бу́дете, си́це глаго́люще: о, Влады́чице, помози́ и прости́ нас гре́шных, о нас милосе́рдовавши.

Ве́мы, Влады́чице, ве́мы, я́ко ве́ры испо́лненная моли́тва Тобо́ю не отщети́тся; но сицевы́я ве́ры ле́ности ра́ди на́шея не стяжа́хом, а́ще и стяжа́ти возжеле́хом. Те́мже и вопие́м: ве́руем, Пречи́стая, помози́ на́шему малове́рию.

Читайте также:  Святитель Николай Японский: жизнь и равноапостольное служение

Широ́кий путь жития́ зле возлюби́хом, Богоро́дице, к поги́бели сы́ны своя́ влеку́щий и ве́ру их сокруша́ющий; но пред свято́ю Твое́ю ико́ною предстоя́ще, покая́ние о сем прино́сим и по́мощи Твоея́ смире́нно про́сим, во е́же на путь спасе́ния обрати́тися.

Еже ко вре́менному житию́ потре́бное вма́ле поле́зно есть, но па́че сих о су́хости серде́ц на́ших воспла́чем, о бра́тие, и исцеле́ния страсте́й на́ших проси́ти потщи́мся, грехо́вное житие́ свое́ ока́явше и го́рних даро́в те́пле возжеле́вше.

Ядом страсте́й извраще́на ми душа́, и но́зе мои́ по пути́ спасе́ния ходи́ти не возмо́гут, а́ще не Твои́м, Пречи́стая, предста́тельством благода́тную обря́щу по́мощь, во е́же на путь пра́вый устреми́ти души́ моея́ ше́ствие.

Це́рковь, в не́йже ико́на Твоя́ пребыва́ет, Богоро́дице, враче́бница неду́гов теле́сных и душе́вных явля́ется, ве́ры же учи́тельница и неве́рия я́вная обличи́тельница.

ПЕСНЬ 5

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ безле́тнаго Сы́на, всем воспева́ющим Тя мир подава́ющая.

Люде́й мольбы́ и славосло́вия, пред чудотво́рным Твои́м о́бразом и на вся́ком ме́сте возноси́мыя, благоутро́бно, Влады́чице, приими́, и, у́зами Твоея́ любве́ ду́ши на́ша проро́чески связа́вши, сия́ в Небе́сное привлецы́ Ца́рство, и та́мо Твоему́ лицу́ поклони́тся сподо́би.

Благоче́стно отвсю́ду, о Богома́ти, к чудотво́рней ико́не Твое́й притека́ющим и усе́рдно покланя́ющияся ми́лостей Твои́х и щедро́т не лиша́еши, от бед сия́ спаса́еши, от неду́г избавля́еши, ду́хи лука́выя от них прогоня́еши, утеше́ние же и здра́вие всем подаю́щи, я́ко Всеблага́я.

К Твое́й, Де́во, прибега́ем бла́гости, и о́чи серде́ц на́ших к Тебе́, Чи́стая, возво́дим: не пре́зри воздыха́ний на́ших моли́твенных, но бу́ди нам покро́в и Помо́щница в День Су́дный.

Освяще́ние, здра́вие и спасе́ние душа́м и телесе́м на́шим, Ма́ти Бо́жия, от святы́я Твоея́ ико́ны подае́ши, е́йже благоче́стно покланя́емся и усты́ и се́рдцем благогове́йно сию́ целу́ем, Твоя́ чудеса́ и неисче́тную ми́лость к христиа́нскому ро́ду при́сно сла́вяще.

Изве́стная ве́рных еси́ Помо́щница и вся́ких благ Пода́тельница, Пречи́стая Де́во, ико́ною бо Твое́ю чудотво́рною неисче́тныя ми́лости прося́щим подае́ши и вся спаса́еши, и́же Тебе́ ве́рно вопию́т от души́: поми́луй и спаси́ нас, Влады́чице.

Ма́ти Бо́жия Всеблага́я, милосе́рдых щедро́т Твои́х не лиши́ нас, обнища́вших во гресе́х, и от че́люстей мы́сленнаго во́лка исхити́ ду́ши на́ша, да не поги́бнем до конца́, но прино́сим при́сно плоды́ покая́ния Бо́гу.

ПЕСНЬ 6

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще празднество́, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

О, пресла́вных чуде́с Твои́х, Влады́чице, и мно́гаго Твоего́ к челове́ком сострада́ния: еди́ным бо прикоснове́нием к ико́не Твое́й немощны́я врачу́еши, и издале́че, в со́ниих и виде́ниих, к ней тре́бующих Твоего́ заступле́ния призыва́еши.

Вода́ освяще́нная и еле́й от лампа́ды ико́ны Твоея́ святы́я неду́ги неисце́льныя, Богоро́дице Де́во, врачу́ют и о́ныя с ве́рою прие́млющим во исцеле́ние и спасе́ние быва́ют; сего́ ра́ди Тя, Цели́тельницу, ублажа́ем, и чудеса́ Твоя́, от ико́ны Твоея́ явле́нная и присноявля́емая, сла́вим.

Расто́ргни плени́цы на́ших грехопаде́ний, изба́ви от ро́ва стра́стнаго жития́, и да́руй свобо́ду рабо́м Твои́м, Богоро́дице, да сконча́ем про́чее живота́ на́шего в ми́ре и покая́нии, упова́юще насле́дити ве́чную сла́ву.

Зря́ще на Твою́, Богороди́тельнице, ико́ну, мо́лим Тя, я́ко Ма́терь Све́та незаходи́маго, отжени́ от нас мрак страсте́й Того́ све́тлостию, да, просве́щшеся, воспое́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ты ти́хое обурева́емым, Богоро́дице, приста́нище, Ты ра́дость печа́лию погруже́нным, боля́щим Ты исцеле́ние и покро́в всем, к Тебе́ прибега́ющим, Влады́чице, Еди́на Чи́стая и Благослове́нная.

Тя, Богоневе́сто Чи́стая, недосто́йнии раби́, сла́вим, лобыза́юще бре́нными устны́ о́браз Твой святы́й, и Тебе́ мо́лимся со слеза́ми: спаси́ нас от лю́тых грехопаде́ний, да изба́вимся от ве́чныя му́ки.

КОНДА́К, ГЛАС 6

Бысть чре́во Твое́ свята́я Трапе́за, иму́щая Небе́снаго Хле́ба, Христа́ Бо́га на́шего, от Него́же всяк яды́й не умира́ет, я́коже рече́ всех, Богороди́тельнице, Пита́тель.

ИКОС

Ка́ко отве́рзу бре́нная уста́ и воспою́ Не́бо одушевле́нное, Де́ву Мари́ю, от Нея́же нам возсия́ Со́лнце мы́сленное, Христо́с, просвеща́яй вся́каго челове́ка? Недоуме́ет бо ум мой, безгла́сием язы́к связу́ется. Но к чуде́с вино́вней Тоя́ ико́не зря́ще, а́нгельски воспое́м, глаго́люще: ра́дуйся, неистощи́мое сокро́вище благода́ти; ра́дуйся, чуде́с неизсле́димая пучи́но. Ра́дуйся, всем ве́рным Боже́ственное услажде́ние; ра́дуйся, скорбя́щим всера́достное весе́лие. Ра́дуйся, оби́димым ско́рое избавле́ние; ра́дуйся, в жите́йстем мо́ри спаси́тельное окормле́ние. Ра́дуйся, обурева́емым страстьми́ ти́хое приста́нище; ра́дуйся, ору́жие, во бра́ни мы́сленней проти́вныя поража́ющее. Ра́дуйся, мо́лние, попаля́ющая диа́вола; ра́дуйся, врачевство́, боле́зни вся исцеля́ющее. Ра́дуйся, ми́ро благово́нное всему́ ми́ру; ра́дуйся, горо́, вся осене́нная Божество́м. Ра́дуйся, Де́во, всех благи́х вино́вная ве́рным; ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

ПЕСНЬ 7

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Неисповеди́мое чуде́с мо́ре ве́мы Тя, Богоро́дице, па́че бо ума́ и сло́ва о́ными Ты просла́вилася еси́. Тем ны́не, я́ко Ма́терь Бо́жию, в пе́снех Тя сла́вим, раби́ Твои́, благода́рственно.

Живоно́сный исто́чниче, Богоро́дице Де́во, зно́ем страсте́й пали́мую мою́ ду́шу напои́ благода́тными струя́ми Сы́на Твоего́, и услади́ го́ресть се́рдца моего́ зре́нием свята́го о́браза Твоего́.

Непосты́дную предста́тельницу нам дарова́, ико́ну Ма́тери Своея́, и́же Ея́ зря́ще, весели́мся и уми́льно зове́м: помози́, Влады́чице, всем, и от всех злых спаси́, и Ца́рствию Небе́сному сподо́би.

Тобо́ю вси спаса́емся и от нахожде́ний диа́вольских свобожда́емся. Тя Бог показа́ нам Засту́пницу и Твою́ честну́ю ико́ну нам дарова́, Ейже вопие́м: Влады́чице, помози́, и от всех злых челове́к спаси́, и Ца́рствию Небе́сному сподо́би.

Не умолчи́м, Влады́чице, чудеса́ Твоя́, я́ко Свое́ю честно́ю ико́ною всех спаса́еши и стра́ждущих от бед избавля́еши, неду́жным цельбы́ подае́ши, и нас от всех злых спаси́ и Ца́рствию Небе́сному сподо́би.

Пе́ние от недосто́йных раб приими́, Ма́ти Христа́ Бо́га, и не отри́ни мене́ от Своего́ пречи́стаго лица́, но спаси́ от злых всех и Ца́рствию Небе́сному сподо́би.

ПЕСНЬ 8

Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Прииди́те, вси ве́рнии, воспое́м Пречи́стую Де́ву Мари́ю и честно́му Ея́ о́бразу поклони́мся, вопию́ще от се́рдца: ра́дуйся, Гаврии́лово благове́щение; ра́дуйся, Царя́ Христа́ восприи́мши и на руку́ Свое́ю держа́, я́ко со́лнце. Того́ моли́, Чи́стая, от злых спасти́ ду́шу мою́.

Боже́ственныя Твоея́ ико́ны свято́е явле́ние, я́ко со́лнце, возсия́ в сердца́х, луча́ всечестна́я просвеща́ет све́том Свои́м всех, вопию́щих Ей: ра́дуйся, блага́я на́ша Предста́тельнице и ско́рая Помо́щнице, славосло́вящих Тя, Пречи́стая, поми́луй нас.

Правове́рно чту́щи Тя, Цари́цу всех Бо́га, и Твое́й чу́дней ико́не святе́й любе́зно покланя́юся, вопию́щи: о, Бо́жия Ма́ти, спаси́ от клеветы́ злых челове́к и изба́ви мя, славосло́вящаго Тя, и поми́луй.

Боже́ственней Твое́й ико́не покланя́емся, Богоро́дице Де́во, прося́ще от Тебе́ вели́кия ми́лости, ю́же да́руй рабо́м Свои́м, Еди́на Чи́стая, и от вся́кия зло́бы изба́ви, и славосло́вящих Тя, Пречи́стую, поми́луй.

Взира́ю на Боже́ственный о́браз Твой, и чту Влады́чню Бо́жию Ма́терь, и взира́ю на подо́бия пречи́стаго Ея́ лица́ зрак, покла́няюся и вопию́: Де́во Богоро́дице, чту́щих Тя, Многопе́тую, во ве́ки сохрани́.

Приими́ песнь исхо́дную, Ма́ти Жива́го Бо́га, и спаси́ всех, ве́рно покланя́ющихся святе́й Твое́й и чудотво́рней ико́не и вопию́щих Тебе́, Богороди́тельнице: моли́ся, Пречи́стая, Сы́ну Своему́, поми́ловатися от всех злых.

ПЕСНЬ 9

Ирмос: Всяк земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Богоро́дице Пречи́стая, а́ще и многогре́шни суть лю́дие, в Твой святы́й храм притека́ющии, но я́коже Сын Твой спасе́ния ра́ди гре́шных от Небе́с к нам прише́л есть, та́ко и Ты от Небе́сных круго́в на моле́ния на́ша при́зри и проше́ний люде́й Твои́х не пре́зри, Всепе́тая.

Да утвержда́ется Правосла́вная ве́ра умноже́нием исцеле́ний от Твоея́ чудотво́рныя ико́ны, о Влады́чице, быва́емых, да прославля́ется в лю́дех Твое́ предста́тельство, па́че же над страстьми́ побе́дою увенча́й на́ша зде возноси́мыя Тебе́ моли́твы.

Твое́й чудотво́рней ико́не, Пречи́стая, покланя́яся и сию́ благогове́йно лобыза́я, о свои́х же грехопаде́ниих ужаса́яся, си́це реку́: а́ще подоба́ет мне их ра́ди ско́рби приима́ти, терпе́ния дар моли́твою Твое́ю мне низпосли́.

Оте́чество на́ше, Влады́чице, па́че всех стран земли́ чудотво́рными ико́нами Твои́ми просвети́ла еси́, я́же, а́ки зве́зды небе́сныя, нощь земна́го жития́ на́шего освеща́ют и по пути́ пра́вому ходи́ти нас науча́ют.

Мно́жеству люде́й, се́мо притека́ющему, мно́гая дарова́ния от чудотво́рныя ико́ны Бо́жия Ма́тере подаю́тся, от ни́хже лу́чшее есть, е́же в чу́вство покая́ния приити́ и на дея́ния блага́я устреми́тися. В сем у́бо по́мощь Твою́ яви́ мне, Пречи́стая.

По́мощи Богоро́дицы Пречи́стыя, о бра́тие, мно́зи свиде́телие зде обрета́ются, на́шему же нераде́нию обличи́телие, те́мже чудотво́рней ико́не Влады́чицы предстоя́ще, к покая́нию те́плому устреми́м душ на́ших ше́ствие.

 

Дорогие читатели, обращаюсь к вам в попытке вразумить вас хоть как-то. Вопрос стоит в иконопочитании

Икона Божией Матери «Трех радостей»

Образ преподобного Сергия Радонежского на иконах

Пророк Илия и его иконы

Частица старой Москвы – храм святых Петра и Павла на Новой Басманной

Молитва святителю Николаю Чудотворцу о продаже – может ли она быть «быстродействующей»?

Оцените статью
Интернет справочник по православию, астрологии, нумерологии та хиромантии