Как правильно читать акафист свт. Николаю Чудотворцу

Текст акафиста свт. Николаю на русском языке с ударениями

Конда́к 1.

Возбра́нный Чудотво́рче и изря́дный уго́дниче Христо́в, ми́ру всему́ источа́яй многоце́нное ми́лости ми́ро и неисчерпа́емое чуде́с мо́ре, восхваля́ю тя́ любо́вию, святи́телю Нико́лае; ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких мя́ бе́д свободи́, да зову́ ти́:

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

И́кос 1.

А́нгела о́бразом, земна́го су́ща естество́м, яви́ тебе́ всея́ тва́ри Созда́тель: благопло́дную бо добро́ту души́ твоея́ прови́дев, преблаже́нне Нико́лае, научи́ все́х вопи́ти тебе́ си́це:

Ра́дуйся, от утро́бы ма́терния очище́нный; ра́дуйся, да́же до конца́ освяще́нный.

Ра́дуйся, рожде́нием свои́м роди́телей удиви́вый; ра́дуйся, си́лу душе́вную а́бие по рождестве́ яви́вый.

Ра́дуйся, са́де земли́ обетова́ния; ра́дуйся, цве́те Боже́ственнаго сажде́ния.

Ра́дуйся, лозо́ доброде́тельная виногра́да Христо́ва; ра́дуйся, дре́во чудото́чное рая́ Иису́сова.

Ра́дуйся, кри́не ра́йскаго прозябе́ния; ра́дуйся, ми́ро Христо́ва благоуха́ния.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю отго́нится рыда́ние; ра́дуйся, я́ко тобо́ю прино́сится ра́дование.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 2.

Ви́дяще твои́х ми́р излия́ние, Богому́дре, просвеща́емся душа́ми и телесы́, ди́внаго тя́ мирото́чца живоно́сна, Нико́лае, разуме́юще: чудесы́ бо, я́ко вода́ми, благода́тию Бо́жиею излива́ющимися, напая́еши ве́рно вопию́щих Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Ра́зум неуразуме́нный вразумля́я о Святе́й Тро́ице, бы́л еси́ в Нике́и со святы́ми отцы́ побо́рник испове́дания правосла́вныя ве́ры: ра́вна бо Отцу́ Сы́на испове́дал еси́, соприсносу́щна и сопресто́льна, А́рия же безу́мнаго обличи́л еси́. Сего́ ра́ди ве́рнии научи́шася воспева́ти тебе́:

Ра́дуйся, вели́кий благоче́стия сто́лпе; ра́дуйся, ве́рных прибе́жища гра́де.

Ра́дуйся, тве́рдое Правосла́вия укрепле́ние; ра́дуйся, честно́е Пресвяты́я Тро́ицы носи́ло и похвале́ние.

Ра́дуйся, Отцу́ равноче́стна Сы́на пропове́давый; ра́дуйся, А́рия возбеси́вшагося от Собо́ра святы́х отгна́вый.

Ра́дуйся, о́тче, отце́в сла́вная красото́; ра́дуйся, все́х богому́дрых прему́драя добро́то.

Ра́дуйся, о́гненная словеса́ испуща́яй; ра́дуйся, до́бре ста́до свое́ наставля́яй.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю ве́ра утвержда́ется; ра́дуйся, я́ко тобо́ю е́ресь низлага́ется.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 3.

Си́лою, да́нною ти́ свы́ше, слезу́ вся́ку отъя́л еси́ от лица́ лю́те стра́ждущих, богоно́сне о́тче Нико́лае: а́лчущим бо яви́лся еси́ корми́тель, в пучи́не морсте́й су́щим изря́дный прави́тель, неду́гующим исцеле́ние и все́м вся́к помо́щник показа́лся еси́, вопию́щим Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Име́яше вои́стину, о́тче Нико́лае, с Небесе́ пе́снь тебе́ воспева́ема бы́ти, а не от земли́: ка́ко бо кто́ от челове́к возмо́жет твоея́ святы́ни вели́чия пропове́дати? Но мы́, любо́вию твое́ю побежда́еми, вопие́м ти́ си́це:

Ра́дуйся, о́бразе а́гнцев и па́стырей; ра́дуйся, свято́е очисти́лище нра́вов.

Ра́дуйся, доброде́телей вели́ких вмести́лище; ра́дуйся, святы́ни чи́стое и честно́е жили́ще.

Ра́дуйся, свети́льниче всесве́тлый и вселюби́мый; ра́дуйся, све́те златоза́рный и непоро́чный.

Ра́дуйся, досто́йный А́нгелов собесе́дниче; ра́дуйся, до́брый челове́ков наста́вниче.

Ра́дуйся, пра́вило ве́ры благочести́выя; ра́дуйся, о́бразе кро́тости духо́вныя.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю от страсте́й теле́сных избавля́емся; ра́дуйся, я́ко тобо́ю сла́достей духо́вных исполня́емся.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 4.

Бу́ря недоуме́ния смуща́ет ми́ у́м, ка́ко досто́йно е́сть пе́ти чудеса́ твоя́, блаже́нне Нико́лае? Никто́же бо мо́жет я́ исчести́, а́ще бы и мно́ги язы́ки име́л и глаго́лати восхоте́л; но мы́, ди́вно Бо́гу в тебе́ прославля́ющемуся, дерза́ем воспева́ти: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́шаша, богому́дре Нико́лае, бли́жнии и да́льнии вели́чие чуде́с твои́х, я́ко по возду́ху ле́гкими благода́тными крила́ми навы́кл еси́ су́щих в беда́х предваря́ти, ско́ро от те́х избавля́я все́х, вопию́щих к тебе́ такова́я:

Ра́дуйся, избавле́ние от печа́ли; ра́дуйся, подая́ние благода́ти.

Ра́дуйся, неча́емых зо́л прогони́телю; ра́дуйся, жела́емых благи́х насади́телю.

Ра́дуйся, ско́рый уте́шителю в беде́ су́щих; ра́дуйся, стра́шный наказа́телю оби́дящих.

Ра́дуйся, чуде́с пучи́но, Бо́гом излия́нная; ра́дуйся, зако́на Христо́ва скрижа́ли, Бо́гом пи́санныя.

Ра́дуйся, кре́пкое па́дающих возведе́ние; ра́дуйся, пра́во стоя́щих утвержде́ние.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю вся́кая ле́сть обнажа́ется; ра́дуйся, я́ко тобо́ю вся́кая и́стина сбыва́ется.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 5.

Боготе́чная звезда́ яви́лся еси́, наставля́я по мо́рю пла́вающих лю́те, и́мже сме́рть предстоя́ше вско́ре иногда́, а́ще не бы ты́ предста́л еси́ призыва́ющим тя́ в по́мощь, Чудотво́рче святы́й Нико́лае; уже́ бо несты́дно бесо́м лета́ющим и погрузи́ти корабли́ хотя́щим запрети́в, отгна́л еси́ и́х, ве́рныя же научи́л еси́ спаса́ющему тобо́ю Бо́гу взыва́ти: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́деша отрокови́цы, на бра́к скве́рный нищеты́ ра́ди угото́ванныя, вели́кое твое́ к ни́щим милосе́рдие, преблаже́нне о́тче Нико́лае, егда́ ста́рцу роди́телю и́х но́щию узельцы́ три́ зла́та тая́ся пода́л еси́, самаго́ со дще́рьми избавля́я от паде́ния грехо́внаго. Того́ ра́ди слы́шиши от все́х си́це:

Ра́дуйся, ми́лости превели́кия сокро́вище; ра́дуйся, промышле́ния о лю́дех прия́телище.

Ра́дуйся, пи́ще и отра́до к тебе́ прибега́ющих; ра́дуйся, хле́бе неснеда́емый а́лчущих.

Ра́дуйся, бога́тство, бе́дне живу́щим на земли́, Бо́гом да́нное; ра́дуйся, воздви́жение ско́рое убо́гих.

Ра́дуйся, бы́строе ни́щих услы́шание; ра́дуйся, скорбя́щих прия́тное попече́ние.

Ра́дуйся, трие́х де́в непоро́чный невести́телю; ра́дуйся, чистоты́ усе́рдный храни́телю.

Ра́дуйся, ненаде́жных наде́яние; ра́дуйся, всего́ ми́ра наслажде́ние.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 6.

Пропове́дует ми́р ве́сь тебе́, преблаже́нне Нико́лае, ско́раго в беда́х засту́пника: я́ко мно́гажды во еди́нем часе́, по земли́ путеше́ствующим и по мо́рю пла́вающим, предваря́я, посо́бствуеши, ку́пно все́х от злы́х сохраня́я, вопию́щих к Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Возсия́л еси́ све́т живо́тный, избавле́ние нося́ воево́дам, непра́ведную сме́рть прия́ти иму́щим, тебе́, до́брый па́стырю Нико́лае, призыва́ющим, егда́ вско́ре я́влься во сне́ царе́ви, устраши́л еси́ его́, си́х же неврежде́нных отпусти́ти повеле́л еси́. Сего́ ра́ди с ни́ми ку́пно и мы́ благода́рственно вопие́м ти́:

Ра́дуйся, усе́рдно призыва́ющим тя́ помога́яй; ра́дуйся, от непра́веднаго убие́ния избавля́яй.

Ра́дуйся, от ле́стныя сохраня́яй клеветы́; ра́дуйся, непра́ведныя разруша́яй сове́ты.

Ра́дуйся, растерза́яй лжу́ я́ко паучи́ну; ра́дуйся, возноша́яй сла́вно и́стину.

Ра́дуйся, непови́нных от у́з разреше́ние; ра́дуйся, и мертвеце́в оживле́ние.

Ра́дуйся, прояви́телю пра́вды; ра́дуйся, помрачи́телю непра́вды.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю непови́ннии изба́влени от меча́; ра́дуйся, я́ко тобо́ю наслади́шася све́та.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 7.

Хотя́ богоху́льное ерети́ческое отгна́ти злосмра́дие, ми́ро вои́стину благово́нное, та́инственное яви́лся еси́, Нико́лае: лю́ди Мире́йския упа́сл еси́ и ве́сь ми́р свои́м благода́тным ми́ром испо́лнил еси́. И от на́с у́бо богоме́рзкое грехо́вное злосмра́дие отжени́, да благоприя́тно Бо́гу вопие́м: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́ваго тя́ Но́я, наста́вника ковче́га спаси́тельнаго разуме́ем, о́тче святы́й Нико́лае, бу́рю все́х лю́тых разгоня́ющаго направле́нием свои́м, тишину́ же Боже́ственную принося́щаго вопию́щим такова́я:

Ра́дуйся, обурева́емых ти́хое приста́нище; ра́дуйся, утопа́ющих изве́стное храни́лище.

Ра́дуйся, пла́вающих посреде́ пучи́н до́брый ко́рмчий; ра́дуйся, треволне́ния морска́я уставля́ющий.

Ра́дуйся, превожде́ние су́щих в ви́хрех; ра́дуйся, согре́яние су́щих во мра́зех.

Ра́дуйся, сия́ние, ско́рбный мра́к разгоня́ющее; ра́дуйся, свети́ло, вся́ концы́ земли́ просвеща́ющее.

Ра́дуйся, от бе́здны грехо́вныя челове́ки избавля́яй; ра́дуйся, в бе́здну а́дскую сатану́ вверга́яй.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю дерзнове́нно бе́здну милосе́рдия Бо́жия призыва́ем; ра́дуйся, я́ко тобо́ю от пото́па гне́ва изба́вльшеся, ми́р с Бо́гом обрета́ем.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 8.

Стра́нное чу́до явля́ется притека́ющим к тебе́, блаже́нне Нико́лае, свяще́нная твоя́ це́рковь: в не́й бо и ма́лое моле́ние принося́ще, ве́лиих неду́гов прие́млем исцеле́ние, а́ще то́кмо по Бо́зе упова́ние на тя́ возложи́м, ве́рно вопию́ще: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Ве́сь еси́ все́м вои́стину помо́щник, богоно́се Нико́лае, и собра́л еси́ вку́пе вся́ прибега́ющия к тебе́, я́ко свободи́тель, пита́тель и вра́ч ско́рый все́м земны́м, на похвалу́ все́х подвиза́я вопи́ти к тебе́ си́це:

Ра́дуйся, вся́ких исцеле́ний исто́чниче; ра́дуйся, лю́те стра́ждущим помо́щниче.

Ра́дуйся, заре́, сия́ющая в нощи́ грехо́вней блужда́ющим; ра́дуйся, росо́ небото́чная в зно́и трудо́в су́щим.

Ра́дуйся, подава́яй тре́бующим благострое́ние; ра́дуйся, уготовля́яй прося́щим изоби́лие.

Ра́дуйся, мно́гажды проше́ние предваря́яй; ра́дуйся, ста́рым седи́нам си́лу обновля́яй.

Ра́дуйся, мно́гих заблу́ждших от пути́ и́стиннаго обличи́телю; ра́дуйся, та́ин Бо́жиих ве́рный служи́телю.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю за́висть попира́ем; ра́дуйся, я́ко тобо́ю благонра́вное житие́ исправля́ем.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 9.

Вся́кия утоли́ боле́зни, вели́кий на́ш засту́пниче Нико́лае, растворя́я благода́тная врачева́ния, услажда́ющая ду́ши на́ша, сердца́ же веселя́щая все́х усе́рдно к по́мощи твое́й притека́ющих, Бо́гу же вопию́щих: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вити́я суему́дренныя нечести́вых ви́дим тобо́ю посра́мленныя, богому́дре о́тче Нико́лае: А́рия бо ху́льника, разделя́юща Божество́, и Саве́ллия, смеша́юща Святу́ю Тро́ицу, препре́л, на́с же во Правосла́вии укрепи́л еси́. Сего́ ра́ди вопие́м ти́ си́це:

Ра́дуйся, щи́те, защища́яй благоче́стие; ра́дуйся, мечу́, посеца́яй злоче́стие.

Ра́дуйся, учи́телю Боже́ственных веле́ний; ра́дуйся, губи́телю богопроти́вных уче́ний.

Ра́дуйся, ле́ствице, Бо́гом утвержде́нная, е́юже восхо́дим к Небеси́; ра́дуйся, покро́ве, Бо́гом зда́нный, и́мже покрыва́ются мно́зи.

Ра́дуйся, нему́дрых умудри́вый твои́ми словесы́; ра́дуйся, лени́вых подви́гнувый твои́ми нра́вы.

Ра́дуйся, све́тлосте за́поведей Бо́жиих неугаси́мая; ра́дуйся, луче́ оправда́ний Госпо́дних пресве́тлая.

Ра́дуйся, я́ко уче́нием твои́м сокруша́ются ерети́ческия главы́; ра́дуйся, я́ко тобо́ю ве́рнии сподобля́ются сла́вы.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́ ду́шу, пло́ть твою́ ду́хови покори́л еси́ вои́стину, о́тче на́ш Нико́лае: молча́ньми бо пре́жде и боре́ньми с по́мыслы, дея́нию богомы́слие приложи́л еси́, богомы́слием же ра́зум соверше́н стяжа́л еси́, и́мже дерзнове́нно с Бо́гом и А́нгелы бесе́довал еси́, всегда́ вопия́: Аллилу́иа.

Читайте также:  Роботизованные микроскопы Олимпус – хорошая основа для новых научных открытий

И́кос 10.

Стена́ еси́ похваля́ющим, преблаже́нне, чудеса́ твоя́ и все́м к заступле́нию твоему́ прибега́ющим; те́мже и на́с, в доброде́тели убо́гих, от нищеты́, напа́сти, неду́гов и ну́жд разли́чных свобожда́й, вопию́щих ти́ с любо́вию такова́я:

Ра́дуйся, от убо́жества ве́чнаго изыма́яй; ра́дуйся, бога́тство нетле́нное подава́яй.

Ра́дуйся, бра́шно неги́блющее а́лчущим пра́вды; ра́дуйся, питие́ неисчерпа́емое жа́ждущим жи́зни.

Ра́дуйся, от мяте́жа и бра́ни соблюда́яй; ра́дуйся, от у́з и плене́ния свобожда́яй.

Ра́дуйся, пресла́вный в беда́х засту́пниче; ра́дуйся, превели́кий в напа́стех защи́тниче.

Ра́дуйся, мно́гих от поги́бели исхи́тивый; ра́дуйся, безчи́сленных неврежде́нно сохрани́вый.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю лю́тыя сме́рти гре́шнии избега́ют; ра́дуйся, я́ко тобо́ю жи́знь ве́чную ка́ющиися получа́ют.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 11.

Пе́ние Пресвяте́й Тро́ице па́че ины́х прине́сл еси́, преблаже́нне Нико́лае, умо́м, сло́вом и де́лом: мно́гим бо испыта́нием правове́рная повеле́ния уясни́л еси́, ве́рою, наде́ждою и любо́вию наставля́я на́с в Тро́ице Еди́ному Бо́гу воспева́ти: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Светоза́рную лучу́ во мра́це жития́ су́щим неугаси́мую ви́дим тя́, Бо́гом избра́нне о́тче Нико́лае: с невеще́ственными бо а́нгельскими све́ты бесе́дуеши о несозда́нном Тро́ическом Све́те, ве́рных же ду́ши просвеща́еши, вопию́щих ти́ такова́я:

Ра́дуйся, озаре́ние Трисо́лнечнаго Све́та; ра́дуйся, денни́це незаходи́маго Со́лнца.

Ра́дуйся, свеще́, Боже́ственным пла́менем возжже́нная; ра́дуйся, я́ко угаси́л еси́ бесо́вский пла́мень нече́стия.

Ра́дуйся, све́тлое правове́рия пропове́дание; ра́дуйся, доброзра́чное све́та ева́нгельскаго сия́ние.

Ра́дуйся, мо́лние, е́реси пожига́ющая; ра́дуйся, гро́ме, устраша́ющий соблазня́ющия.

Ра́дуйся, и́стиннаго научи́телю ра́зума; ра́дуйся, та́инственнаго изъяви́телю ума́.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю попра́ся поклоне́ние тва́ри; ра́дуйся, я́ко тобо́ю научи́хомся покланя́тися Творцу́ в Тро́ице.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 12.

Благода́ть, да́нную ти́ от Бо́га, све́дущии, ра́дующеся, твою́ па́мять пра́зднуем по до́лгу, пресла́вный о́тче Нико́лае, и к чу́дному заступле́нию твоему́ вседу́шно притека́ем; пресла́вных же твои́х дея́ний, я́ко песка́ морска́го и мно́жества зве́зднаго исчести́ не могу́ще, недоуме́нием объя́ти бы́вше, вопие́м к Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Пою́ще твоя́ чудеса́, восхваля́ем тя́, всехва́льне Нико́лае: в тебе́ бо Бо́г, в Тро́ице прославля́емый, ди́вно просла́вися. Но а́ще и попремно́гу соста́вленныя от души́ псалмы́ и пе́сни прино́сим ти́, Чудотво́рче святы́й, ничто́же твори́м ра́вно дарова́нию чуде́с твои́х, и́мже удивля́ющеся, вопие́м к тебе́ такова́я:

Ра́дуйся, Царя́ ца́рствующих и Го́спода госпо́дствующих служи́телю; ра́дуйся, служи́телей Его́ небе́сных сожи́телю.

Ра́дуйся, лю́дем ве́рным поможе́ние; ра́дуйся, ро́да христиа́нскаго возвыше́ние.

Ра́дуйся, побе́ды тезоимени́тый; ра́дуйся, венцено́сче наро́читый.

Ра́дуйся, все́х доброде́телей зерца́ло; ра́дуйся, все́х притека́ющих к тебе́ кре́пкое забра́ло.

Ра́дуйся, по Бо́зе и Богоро́дице, все́ на́ше упова́ние; ра́дуйся, теле́с на́ших здра́вие и ду́ш спасе́ние.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю от ве́чныя сме́рти свобожда́емся; ра́дуйся, я́ко тобо́ю безконе́чныя жи́зни сподобля́емся.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 13.

О пресвяты́й и пречу́дный о́тче Нико́лае, утеше́ние все́х скорбя́щих, ны́нешнее на́ше приими́ приноше́ние и от гее́нны изба́витися на́м Го́спода умоли́ богоприя́тным твои́м хода́тайством, да с тобо́ю воспева́ем: Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м 1-й и́кос и 1-й конда́к.

И́кос 1.

А́нгела о́бразом, земна́го су́ща естество́м, яви́ тебе́ всея́ тва́ри Созда́тель: благопло́дную бо добро́ту души́ твоея́ прови́дев, преблаже́нне Нико́лае, научи́ все́х вопи́ти тебе́ си́це:

Ра́дуйся, от утро́бы ма́терния очище́нный; ра́дуйся, да́же до конца́ освяще́нный.

Ра́дуйся, рожде́нием свои́м роди́телей удиви́вый; ра́дуйся, си́лу душе́вную а́бие по рождестве́ яви́вый.

Ра́дуйся, са́де земли́ обетова́ния; ра́дуйся, цве́те Боже́ственнаго сажде́ния.

Ра́дуйся, лозо́ доброде́тельная виногра́да Христо́ва; ра́дуйся, дре́во чудото́чное рая́ Иису́сова.

Ра́дуйся, кри́не ра́йскаго прозябе́ния; ра́дуйся, ми́ро Христо́ва благоуха́ния.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю отго́нится рыда́ние; ра́дуйся, я́ко тобо́ю прино́сится ра́дование.

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

Конда́к 1.

Возбра́нный Чудотво́рче и изря́дный уго́дниче Христо́в, ми́ру всему́ источа́яй многоце́нное ми́лости ми́ро и неисчерпа́емое чуде́с мо́ре, восхваля́ю тя́ любо́вию, святи́телю Нико́лае; ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких мя́ бе́д свободи́, да зову́ ти́:

Ра́дуйся, Нико́лае, вели́кий Чудотво́рче.

О всесвяты́й Нико́лае, уго́дниче преизря́дный Госпо́день, те́плый на́ш засту́пниче и везде́ в ско́рбех ско́рый помо́щниче! Помози́ ми́, гре́шному и уны́лому, в настоя́щем се́м житии́, умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти ми́ оставле́ние все́х мои́х грехо́в, ели́ко согреши́х от ю́ности моея́, во все́м житии́ мое́м, де́лом, сло́вом, помышле́нием и все́ми мои́ми чу́вствы; и во исхо́де души́ моея́ помози́ ми́, окая́нному, умоли́ Го́спода Бо́га всея́ тва́ри Соде́теля, изба́вити мя́ возду́шных мыта́рств и ве́чнаго муче́ния: да всегда́ прославля́ю Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, и твое́ ми́лостивное предста́тельство, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва втора́я.

О всеблаги́й о́тче Нико́лае, па́стырю и учи́телю все́х, ве́рою притека́ющих ко твоему́ заступле́нию и те́плою моли́твою тебе́ призыва́ющих! Ско́ро потщи́ся и изба́ви Христо́во ста́до от волко́в губя́щих е́; и вся́ку страну́ христиа́нскую огради́ и сохрани́ святы́ми твои́ми моли́твами от мирска́го мяте́жа, тру́са, наше́ствия иноплеме́нников и междоусо́бныя бра́ни, от гла́да, пото́па, огня́, меча́ и внеза́пныя сме́рти. И я́коже поми́ловал еси́ трие́х муже́й, в темни́це седя́щих, и изба́вил еси́ и́х от царе́ва гне́ва и посече́ния ме́чнаго, та́ко поми́луй и мене́, умо́м, сло́вом и де́лом во тме́ грехо́в су́ща, и изба́ви мя́ гне́ва Бо́жия и ве́чныя ка́зни. Я́ко да твои́м хода́тайством и по́мощию, Свои́м же милосе́рдием и благода́тию, Христо́с Бо́г ти́хое и безгре́шное житие́ да́ст ми́ пожи́ти в ве́це се́м, и изба́вит мя́ от шу́ияго стоя́ния, сподо́бит же десна́го со все́ми святы́ми во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Акафист святителю Николаю Угоднику

Свт.Николай Чудотворец. Москва. Первая половина XVI в.

Господь Вседержитель, будучи Творцом всего материального мира, ни в чем из него не нуждается. Посему ничего из того, что мы считаем для себя вещественными благами, Он от нас не требует. Как и псалмопевец царь Давид о сем свидетельствует:

«Господь мой еси Ты, яко благих моих не требуеши» (Пс.15: 2).

И в другом месте этот же пророк Духом Святым от Лица Божия еще яснее возвещает молящемуся человеку:

«Не о же́ртвах твои́х обличу́ тя, всесожже́ния же Твоя́ предо Мно́ю суть вы́ну. Не прииму́ от до́му Твоего́ тельцо́в, ниже́ от стад твои́х козло́в. Я́ко мои́ суть вси зве́рие дубра́внии, ско́ти в гора́х и воло́ве. Позна́х вся пти́цы небе́сныя, и красота́ се́льная со Мно́ю есть. А́ще вза́лчу, не реку́ тебе́: Моя́ бо есть вселе́нная и исполне́ние ея́. Еда́ ям мяса́ ю́нча или́ кровь козло́в пию́? Пожри́ Бо́гови же́ртву хвалы́ и возда́ждь Вы́шнему моли́твы Твоя́. И призови́ Мя в день ско́рби твоея́, и изму́ тя, и просла́виши Мя» (Пс.49: 8-15).

Итак, Бог ждет от нас жертву хвалы в молитве, что должно уразуметь каждому молящемуся. Как поступает тот разумный молитвенник, который вопрошает:

«Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми»?

И сам же отвечает:

«Тебе́ пожру́ же́ртву хвалы́, и во и́мя Госпо́дне призову́. Моли́твы моя́ Го́сподеви возда́м пред все́ми людьми́ Его́» (Пс.115: 3; 8-9).

И далее уже всех благочестивых людей призывает: «Хвали́те Го́спода вси язы́цы, похвали́те Его́ вси лю́дие» (Пс.116: 1).

Одной из особо распространненных в наше время форм такой хвалы является чтение акафистов Господу, Божией Матери и Его святым, прославленным Церковью. Ибо

«иная слава солнца, иная слава луны, иная звезд; и звезда от звезды разнится в славе» (1 Кор.15: 41).

Святые это как звезды на церковном небосклоне: их слава бывает разной. Так святитель Николай Чудотворец, великий угодник Божий – это один из величайших отцов и учителей Церкви, а также один из самых почитаемых христианами святых.

Посему и его акафист – это одна из самых распространенных среди православных хвалебная молитва в честь святого отца. Существует две основные версии происхождения сего молебного пения. По первой – он был написан в Константинополе вскоре после блаженной кончины свят.Николая (IV век по Р.Х.). По другой – его написали гораздо позднее (не более тысячи лет назад) русские монахи, участвовавшие в перенесении части мощей святителя.

Возможно, обе эти версии в чем-то сходятся, т.к. существовало несколько текстов сей молитвы. Тот, который мы имеем сегодня в наших Молитвословах, был составлен из них, будучи отредактирован Церковью. Он является единственно душеполезным для нас, и именно его следует читать.

Святитель Николай Чудотворец

Иконография:

Николай Чудотворец, святитель

Датировки: XVI в.

Материал: Дерево, левкас, темпера

Размеры иконы: высота 38 см, ширина 32,5 см

Святитель Николай Чудотворец, оплечный образ.

КП 0218 &copy Центральный музей древнерусской культуры и искусства имени Андрея Рублева

По названию акафист – это молитва, во время которой нельзя было сидеть. В древнее время при чтении кафизм Псалтири молящиеся восседали, частица же «а» означает в греческом языке отрицание. Поэтому слово «а-кафист» переводится как неседальная молитва. Человек существо телесное, вот почему тело его также должно принести некую жертву хвалы святому, не очень долго, зато внимательно, благоговейно, торжественно выстояв сие чтение. Но тем более эту жертву должно принести высшее в человеке – его душа, дух. Посему не только наш язык, но и сии последние должны от всего сердца участвовать в сем молебном пении!

Читайте также:  Значение иконы Божьей Матери «Неопалимая купина» и в чем помогает

По своей форме оно, как и по сути, представляет собой непрестанное восхваление великих подвигов и добродетелей святителя Николая. Сия хвала возвышенно, великолепно звучит в каждом стихе всех кондаков и икосов акафиста. Его начинает писатель с сопровождавшегося чудесами рождения святого:

«Радуйся, от утробы матерния очищенный; радуйся, даже до конца освященный. Радуйся, рождением своим родителей удививый; радуйся, силу душевную абие по рождестве явивый» (Икос 1).

Здесь воспоминаются те необыкновенные знаки, кои по благодати Божией, будучи еще младенцем, явил Николай: особое его постничество, когда он питался молоком матери; трехчасовое стояние в купели крещения; наконец, само рождение от блаженной Нонны, разрешившее ее болезнь.

Такового начала и следовало ожидать. Ведь акафисты святых – это стихотворные переложения их житий, которые обычно начинаются с рождения тех или иных будущих угодников Божиих, а затем, в хронологическом порядке, описывают их жизнь во Христе.

Однако уже в следующем, 2-м икосе эта последовательность во времени не соблюдается. Ибо там прославляется деятельное участие святителя Николая, как поборника православной веры, на I Вселенском соборе, бывшем в 325 г., т.е. уже на склоне лет сего отца и учителя Церкви (+ около 345 г.). Между тем, в дальнейшем последовании акафистного пения восхваляются некоторые славные деяния святого, бывшие гораздо ранее сих соборных событий. Отчего же такое резкое нарушение житейской хронологии?

Святитель Николай Чудотворец Иконография: Николай Чудотворец (оплечный) Датировки: XVI в. Конец XVI века. Происхождение: Из Воскресенского Горицкого девичьего монастыря, Кирилловского уезда Новгородской губернии (ныне п. Горицы Кирилловского района Вологодской области). Монастырь основан в 1544 году княгиней Ефросинией Старицкой (в иночестве Евдокия). Материал: Дерево, темпера Размеры иконы: высота 37,7 см, ширина 31 см Оплечное изображение Николая Чудотворца. Поступила в 1930 году. Реставрация:Вологодский филиал ВХНРЦ, 1993 г., реставратор &ndash Рыбаков А.А. Инв. №560/2. © Череповецкое музейное объединение Литература: Куликова О.В. Древние лики Русского Севера. Из музейного собрания икон XIV-XIX веков города Череповца. М., 2009. Кат. № 28.

Последнее объясняет сам мудрый составитель акафиста. В ходе духовно-творческой работы над ним явно столкнувшийся с проблемой невозможности описать слабым человеческим языком всю славу Божию, благодатно данную одному из величайших святых в истории человечества! Вот что о сем говорит тот премудрый писатель словами духовной поэзии:

«Имеяше воистинну, отче Николае, с небесе песнь тебе воспеваема быти, а не от земли: како бо кто от человек возможет твоея святыни величия проповедати»? (Икос 3).

И опять:

«Буря недоумения смущает ми ум: како достойно есть пети чудеса твоя, блаженне Николае: никтоже бо может я исчести, аще бы и многи языки имел, и глаголати восхотел» (Кондак 4).

И то, что это не преувеличение, не простая фигура поэтической речи, не, тем более, лесть, свидетельствует само церковное учение о сем святом, точнее, о тех славных наименованиях, кои Православная Церковь усвояет ему. Он: Архиепископ Мирликийский; Святитель; Угодник Божий; Чудотворец, но практически никогда не называет его Исповедником. Между тем, он в гонение Диоклетиана, как повествует его житие, принял подвиг исповедничества. Был заключен в темницу, терпел там голод, жажду, страдания, но не отрекся от Христа.

Почему же Церковь не называет его сим славным именем, хотя именно так назвала многих святых, явивших сию великую добродетель? Думается, этим церковное учение нисколько не умаляет славу св.Николая Исповедника, но, наоборот, подчеркивает ее, окружает ее особым ореолом. Это подобно тому, как свечение даже очень яркого земного светильника меркнет, растворяется в свете солнца так даже великий его подвиг исповедания Христа перед язычниками меркнет в свете других, величайших добродетелей святителя!

Что, как следует из вышесказанного, прекрасно понимал премудрый писатель его хвалебной песни; понимал невозможность изобразить в ней все величайшее сокровище благочестия сего великого Угодника Божия. Поэтому он избирает другой путь. А именно: исходит из православного учения о благочестии. Согласно ему, последнее слагается из правой веры и добрых дел. Как вера без дел мертва (ср.Иак.2: 17), так и добрые дела без православной веры бесполезны. Поэтому в акафисте св.Николаю особо подчёркивается его православие, преимущественно явленное на I Вселенском соборе; а из добрых дел (добродетелей) – его божественная ревность и милосердие.

14Июнь325 годаИмператор Константин Великий официально открыл заседания I Вселенского собора Собора в городе Никее.

Вот почему уже во 2-м икосе возвеличиваются соборные деяния святителя, где все эти славные, достохвальные слагаемые благочестия были ясно явлены им: <span data-ccp-props={134233117:true,134233118:true,201341983:0,335559740:240}> </span>

«Ра́зум неуразуме́нный вразумля́я о Святе́й Тро́ице, бы́л еси́ в Нике́и со святы́ми отцы́ побо́рник испове́дания правосла́вныя ве́ры: ра́вна бо Отцу́ Сы́на испове́дал еси́, соприсносу́щна и сопресто́льна, А́рия же безу́мнаго обличи́л еси́. Сего́ ра́ди ве́рнии научи́шася воспева́ти тебе́: Ра́дуйся, вели́кий благоче́стия сто́лпе…».

И опять о том же в 9-м икосе: «Вити́я суему́дренныя нечести́вых ви́дим тобо́ю посра́мленныя, богому́дре о́тче Нико́лае: А́рия бо ху́льника, разделя́юща Божество́, и Саве́ллия, смеша́юща Святу́ю Тро́ицу, препре́л, на́с же во Правосла́вии укрепи́л еси́. Сего́ ра́ди вопие́м ти́ си́це: Ра́дуйся, щи́те, защища́яй благоче́стие…».

Николай Чудотворец

Иконография:

Николай Чудотворец, святитель, Житийный цикл Николая Чудотворца

Датировки: XVIII в.

Материал: Дерево, темпера

Размеры иконы: высота 126,5 см, ширина 68 см

Храмовая икона. В среднике с широкой золотистой рамкой, в рост, в фас изображен Николай Чудотворец. Лик живоподобный, на голове золотистая митра с белой опушью, седеющие волосы, усы и борода, над головой золотистый нимб с белой обводкой. Одет в алый саккос, затканный золотым растительным орнаментом. Нарукавья, кайма по подолу золотистые с имитацией драгоценных камней с крестами. Омофор зеленовато-голубой с крестами. Правая рука святого поднята в благословляющем жесте, в левой жезл. В верхней части средника на алом фоне в облачных сегментах помещены полуфигуры Христа с Евангелием и Богоматери с омофором в лучах.

В 14-ти клеймах по периметру средника жизнеописания и деяния Николая Чудотворца:

1. Рождество Николы

2. Крещение Николы

3. Исцеление сухорукой жены

4. Приведение в учение

5. Поставление в диаконы

6. Поставление в архиепископы

7. Избавление трех мужей от меча

8. Явление Николы царю Константину

9. Спасение Патриарха Афанасия от потопления

10. Избавление Петра Аравийского из темницы

11. Чудо о трех девицах

12. Преставление святого Николы

13. Погребение святого Николая

14. Возвращение Агрикова сына из сарацинского плена.

Инв. № СКМ ВХ 130. &copy Костромской государственный историко-архитектурный и художественный музей-заповедник

В отличие от ереси Савеллия, с которой также боролся св.Николай, арианство нанесло гораздо больший вред Церкви. Поэтому в этих икосах главным образом воспоминается и восхваляется известный поступок святителя, когда он не только учением, но и делом (пощечиной) посрамил нечестивого хульника Ария. Тут необходимо сказать несколько слов в разъяснение сего события, поскольку многие не совсем правильно понимают это.

Николай Чудотворец

Иконография:

Николай Чудотворец (оплечный)

Датировки: XVII в. Конец XIX в. – начало XX в.

Материал: Дерево, левкас, темпера

Размеры иконы: высота 35,3 см, ширина 30,7 см

Оплечное изображение святого Николая Чудотворца.

Поступление: в 1990 г. из ВПХК им. Е.В. Вучетича МК СССР (владелец Белова Л.К.)

Инв. № РЖ &ndash 1985. &copy Мордовский республиканский музей изобразительных искусств имени С.Д. Эрьзи

Литература:

Русское искусство XVIII XX века: живопись, икона, культовая деревянная скульптура, графика, скульптура: каталог. Т.1 / МРМИИ им. С.Д. Эрьзи [редкол.: Л.Н. Нарбекова и др. авт. сост.: Т.В. Елисеева, Е.А. Вишнякова]. Саранск, 2009. № 166. С. 118.

Апостол Павел заповедует своему ученику ап.Тимофею следующее: «Епископ должен быть… не бийца» (1 Тим.3: 2.3). А церковные каноны и правила категорически запрещают священнослужителям рукоприкладство. Поэтому свв.отцы I Вселенского собора поступили формально правильно, согласно букве закона лишив за эту пощечину святителя сана. А гражданские власти за это даже заключили его в темницу – ее до сих пор показывают в одной из бойниц Никеи.

Но почему так поступил сам св.Николай?! По причине крайне хульного нечестия ересиарха Ария. Ибо тот лжеучил, что «Господь наш Иисус Христос не Бог, а лишь одно из самых совершенных творений Божиих; т.е. всего лишь совершенный человек». А в чем же здесь хула, спросит читатель?

Но ведь мы считаем большим оскорблением (хулой) для себя, если нас назовут «ослом», «собакой» или просто «животным». Почему? Потому что любое животное по своей природе гораздо ниже человека. Посему называть оного животным – значит унижать его.

Между тем, Бог по Своей природе неизмеримо превосходит всякое Свое творение, в том числе и человека. Поэтому разница между Всевышним и любой тварью, в том числе и человеком, неизмеримо выше, чем разница между последним и животным. Следовательно, называть Бога тварью, пусть и совершенной, пусть даже совершенным человеком – это значит изрыгать на него чудовищную хулу! Чем, собственно, и занимался Арий.

Читайте также:  Что мы знаем о родителях Пресвятой Богородицы святых Иоакиме и Анне?

Вот это-то по своей великой ревности о Боге не смог стерпеть Архиепископ Мирликийский и перед всем собором опозорил ересиарха пощечиной! Признак любви – ревность; и чем она больше, тем больше любовь. Так что такой необычайно дерзновенный поступок святителя свидетельствует о необыкновенной высоте, глубине и силе его любви к Богу, а отнюдь не о бесчинстве. Ибо «любовь… не бесчинствует» (1 Кор.13: 4.5).

Да, святитель поступил не по букве закона, а по духу его первой, главной заповеди любви Божией (ср.Мф). Первый же плод духа – любовь, и на таковую нет закона (ср.Гал.5: 22.23). Посему не беззаконный, а вышезаконный поступок св.Николая Угодника был угоден Господу и Его Пречистой Матери. Которые снова, как и при его хиротонии во епископа, вернули ему знаки святительства: Господь – Евангелие, а Божия матерь –омофор; сии благодатные события изображается на многих иконах св.Николая. Это также было явлено многим отцам собора, кои отменили свой приговор и оправдали святого.

Св.Николай. Ростов. Вторая половина XIV в.

Из дел милосердия святого в акафисте особо воспоминается следующе:

«Возсия́л еси́ све́т живо́тный, избавле́ние нося́ воево́дам, непра́ведную сме́рть прия́ти иму́щим, тебе́, до́брый па́стырю Нико́лае, призыва́ющим, егда́ вско́ре я́влься во сне́ царе́ви, устраши́л еси́ его́, си́х же неврежде́нных отпусти́ти повеле́л еси́» (Икос 6).

Впрочем, здесь воспоминается также особая ревность святителя. Ведь любящий Бога ревнует и о правде Божией, ибо Бог – праведен. Поэтому когда несправедливо оклеветанные перед царем св.Константином три воеводы взмолились ко св.Николаю Чудотворцу, прося избавить их от сей напасти, он тут же чудесным образом пришел им на помощь. Явился во сне царю, угрожая ему наказанием, если тот не разберется справедливо в сем деле и не отпустит этих славных и верноподданных императору военачальников на свободу. Что св.Константин Великий, послушав святителя, сделал, избежав сим великого прегрешения.

Еще одно дело великого милосердия и смирения св.Николая вспоминается особо: «Ви́деша отрокови́цы, на бра́к скве́рный нищеты́ ра́ди угото́ванныя, вели́кое твое́ к ни́щим милосе́рдие, преблаже́нне о́тче Нико́лае, егда́ ста́рцу роди́телю и́х но́щию узельцы́ три́ зла́та тая́ся пода́л еси́, самаго́ со дще́рьми избавля́я от паде́ния грехо́внаго».

Речь идет об известном из жития событии, когда некий ранее богатый человек, обеднев, впал в бездну отчаяния. Из-за которого собирался устроить блудилище, в коем хотел, выражаясь по нынешнему, сексуально эксплуатировать своих трех юных дочерей, отличавшийся красотой.

Отцам свойственно любить отеческой любовью своих детей, особенно дочерей. Поэтому то, что собирался сотворить сей отчаявшийся отец, было делом совершенно противоестественным. То есть это был бы даже не просто блуд, а противоестественный блудный грех, сродни содомским. Посему здесь наипаче достохвально то, что св.Николай, все сие прекрасно понимая, не возгнушался сим несчастным и его предназначенными к страшному грехопадению чадами, но трижды тайно («таяся») помог им. Девушки благодаря сему вышли замуж за достойных мужей, избежав, как и их отец, «брака скверного нищеты ради»!

Вообще писатель акафиста непрестанно восторгается множеством добрых дел святителя: «Си́лою, да́нною ти́ свы́ше, слезу́ вся́ку отъя́л еси́ от лица́ лю́те стра́ждущих, богоно́сне о́тче Нико́лае: а́лчущим бо яви́лся еси́ корми́тель, в пучи́не морсте́й су́щим изря́дный прави́тель, неду́гующим исцеле́ние и все́м вся́к помо́щник показа́лся еси́, вопию́щим Бо́гу: Аллилу́иа» (Кондак 3).

«Пропове́дует ми́р ве́сь тебе́, преблаже́нне Нико́лае, ско́раго в беда́х засту́пника: я́ко мно́гажды во еди́нем часе́, по земли́ путеше́ствующим и по мо́рю пла́вающим, предваря́я, посо́бствуеши, ку́пно все́х от злы́х сохраня́я, вопию́щих к Бо́гу: Аллилу́иа» (Кондак 6). «Ве́сь еси́ все́м вои́стину помо́щник, богоно́се Нико́лае, и собра́л еси́ вку́пе вся́ прибега́ющия к тебе́, я́ко свободи́тель, пита́тель и вра́ч ско́рый все́м земны́м, на похвалу́ все́х подвиза́я вопи́ти к тебе́» (Икос 8). «Вся́кия утоли́ боле́зни, вели́кий на́ш засту́пниче Нико́лае, растворя́я благода́тная врачева́ния, услажда́ющая ду́ши на́ша, сердца́ же веселя́щая все́х усе́рдно к по́мощи твое́й притека́ющих, Бо́гу же вопию́щих: Аллилу́иа» (Икос 9).

Наконец, сознавая всю свою немощь описать величие святителя Николая Угодника, премудрый писатель акафиста в завершение его смиренно восклицает:

«Благода́ть, да́нную ти́ от Бо́га, све́дущии, ра́дующеся, твою́ па́мять пра́зднуем по до́лгу, пресла́вный о́тче Нико́лае, и к чу́дному заступле́нию твоему́ вседу́шно притека́ем; пресла́вных же твои́х дея́ний, я́ко песка́ морска́го и мно́жества зве́зднаго исчести́ не могу́ще, недоуме́нием объя́ти бы́вше, вопие́м к Бо́гу: Аллилу́иа» (Кондак 12). «Пою́ще твоя́ чудеса́, восхваля́ем тя́, всехва́льне Нико́лае: в тебе́ бо Бо́г, в Тро́ице прославля́емый, ди́вно просла́вися. Но а́ще и попремно́гу соста́вленныя от души́ псалмы́ и пе́сни прино́сим ти́, Чудотво́рче святы́й, ничто́же твори́м ра́вно дарова́нию чуде́с твои́х, и́мже удивля́ющеся».

Вот это–то последнее надобно хорошенько уразуметь нам грешным. Со смирением помнить, что сколько бы раз мы не читали акафист св.Николаю Чудотворцу, даже перед его мощами в г.Бари или, тем более, «по соглашению» в г.Болгаре, сколько бы ни приносили ему «от души составленные псалмы и песни», ничего и близко равного его дарам нам грешным мы не творим. Но если будет так, где бы то ни было, смиренно молиться, то лишь тогда получим в молитве его благодатные дары, ибо «Бог гордым противится, а смиренным дает благодать» (Иак.4: 6; 1 Петр.5: 5).

Святитель Николай Чудотворец

Иконография:

Николай Чудотворец (поясной)

Датировки: XIII в. Конец XIII – первая половина XIV век

Происхождение: Из Николонабережной церкви.

Материал: Дерево, темпера

Размеры иконы: высота 99 см, ширина 74,5 см

Николай Чудотворец представлен по пояс, фронтально, в фелони-полиставрии и омофоре. Правой рукой он благословляет, левой прижимает к себе закрытое Евангелие. По сторонам фигуры святителя помещены поясные изображения Христа, протягивающего ему Евангелие, и Богоматери с омофором в левой руке. В левом верхнем углу иконы расположен большой медальон с надписью О аг // иось на красном фоне.

В настоящее время раскрыт лик святого, в значительной степени его торс, руки, одежды, фигура Христа, фон в левой части композиции и левый медальон с надписью. Слои записи &ndash мелкие жемчуга на окаймлении одежд и Евангелии, и темная охра фона, стилизованные начертания крупных черных букв в правом верхнем углу (более ранняя надпись в медальоне &ndash &hellipколае позднейшая чюдотворцъ), вероятно относятся к XVII-XIX векам. Изображение Богоматери, размещенное на поздней вставке (XVII?), повторяет древнюю композицию. Есть сведения, что в конце XIX века образ святителя из Николо-Набережной церкви считали чудотворным.

Поступила в музей в 1940 году. С 1970 года реставрировалась в ГосНИИР Н. С. Брегманом, Е. М. Кристи, Ю. А. Рузавиным.

&copy Муромский историко-художественный музей

Литература: О. А. Сухова и др. Иконы Мурома. М., 2004. № 1.

В церковном Уставе нет специальных распоряжений относительно чтения акафистов. Единственное уставное богослужение с акафистом Божией Матери совершается в Великом посту, в так называемую Субботу акафиста. В остальных случаях чтение акафистов Господу, Божией Матери, святым угодникам совершается в храмах или дома по праздникам, или нуждам верующих.

Святая Церковь настолько почитает свт. Николая, что память ему празднуется каждый неделю по четвергам. Но это не значит, что акафист нельзя или неправильно читать в другие дни. Можно, причем как в храме, так и дома.

Интересный фактДни памяти святого Николая Чудотворца отмечаются 19 декабря и 22 мая

Тот факт, что молитвы к святителю Николаю не смолкают уже много столетий, служит лучшим доказательством его несомненной помощи. Люди, получившие помощь от святителя Николая, рассказывают всем об этих чудесах, желая, чтобы и другие поверили, что чудо возможно, нужно только верить и молиться.

Отзыв девушки, которой свт. Николай помог в любви и она встретила вторую половинку

Я обычная девушка, которая, мечтала о простом женском счастье, но личная жизнь никак не складывалась. Шли годы, а счастья все не было. Хочу заметить, что девушка я симпатичная, было много поклонников, но отношений без любви для себя не мыслила. Встречала много хороших парней, но «не моё», и всё тут.

Однажды пришла в храм и стала просить: помоги, святой Никола Несколько недель спустя знакомлюсь с человеком, с которым даже и не мыслила обрести знакомство, уж больно он был «мой» по мировоззрению и типажу. Мы очень понравились друг другу, стали встречаться А через время поженились.

Свт.Николай. Ольга Тищенко. Современная икона

Акафист на церковнославянском можно прочитать здесь:

Акафист с параллельным переводом на русский язык можно прочитать здесь:

Песнь 1

Оцените статью
Интернет справочник по православию, астрологии, нумерологии та хиромантии